1

Onderwerp: Bevroren geconcentreerde sinaasappelsap

Ja, waar krijg ik dat? Ik kom uit Zweden maar woon in Nederland. Ik wil een recept maken van een cake uit een boek die ik heb, maar het staat dat ik 2 eetlepels bevroren geconcentreerde sinaasappelsap moet gebruiken. Ik weet dat dat heel gewoon is in Zweden, kan je gewoon in de supermarkt halen, maar hier heb ik het nergensgegezien. Normaal gesproken wordt het gebruikt om sinaasappelsap mee te maken. Je moet het laten ontdooien en dan in een kan met vier keer zoveel water. Toevallig heb ik ook nog van iemand een Engelse kookboek gekregen, en daar staat en recept van een soort muffin die ik heel graag wil maken, maar daar ook heb ik die bevroren geconcentreerde sinaasappelsap nodig. Dus het bestaat ook in andere landen. Iemand een idee?

2

Re: Bevroren geconcentreerde sinaasappelsap

Hmm.. Het zegt mij niks. Ik denk iig niet dat je in de supermarkt moet zoeken maar misschien meer bij speciaalzaken. Toko, groothandel, zoiets. Of bij een groenteboer?

3

Re: Bevroren geconcentreerde sinaasappelsap

ik heb geen idee maar het eerste dat in mij op komt is Ikea die hebben toch ook voedsel producten
........of zeg ik nu iets doms

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

4

Re: Bevroren geconcentreerde sinaasappelsap

pfffff... ik herken het van vroeger. Mijn moeder maakte er dan wel eens sinsaasappelsap mee inderdaad. t lag toen gewoon bij de ah bij t in de vriezer.

Misschien de importwinkels opzoeken. Ik weet dat er een grote bij het leidseplein in de buurt zit.

succes ermee:0

gr Pien

5

Re: Bevroren geconcentreerde sinaasappelsap

Of misschien bij groothandels als de Sligro?

6

Re: Bevroren geconcentreerde sinaasappelsap

Zelf maken? Weet niet of dit werkt?
http://www.ehow.com/how_8090559_make-or … trate.html

Alle sinaasappelsap uit een pak is gemaakt van bevroren concentraat waar later weer water aan is toegevoegd. De kunst is dus om dat water er weer uit te krijgen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym