1

Onderwerp: Tips voor beginner icing koekjes

Ik ga voor de geboorte van mijn dochtertje Nijntje koekjes bakken en decoreren met icing als traktatie voor peuterspeelzaal zoontje
Ik heb alleen nog enkele vragen

1)Hoelang moeten de koekjes afgekoelde voordat ik ze ga versieren , paar uur of 1 dag?
2) Ik heb gehoord dat je de koekjes als ze versierd zijn met icing op 50 graden enkele minuten de oven in gaan om ze langer vers te houden? Wie weet dit pcies
3) ik wil de koekjes dan bewaren , wat bedoelen ze met luchtdicht verpakken wat voor bak koektrommel gebruiken jullie en waar kan ikt kopen

Ik ga de koekjes in cellofaan zakjes alvast in pakken...

Bedankt voor de tips vind t echt spannend ;)

Re: Tips voor beginner icing koekjes

Zelf heb ik eerlijk gezegd nog maar 2x koekjes gebakken en royal icing gebruikt. Mijn ervaring is geweest dat ik de koekjes vaak een avond vantevoren bak en de avond er na Royal icing ga gebruiken. Dit omdat ik overdag werk. Maar in principe als de koekjes zijn afgekoeld kun je ze gewoon gaan bewerken is mijn ervaring.
Verder bewaar ik de koekjes als ze klaar zijn in een koekjestrommel.
Ik ben benieuwd wat andere mensen reageren en voor tips hebben :)

3

Ik heb ook al wel koekjes versierd een paar uur na het bakken, als ze "koud" aanvoelen is het wel ok. Heb ze bv al 's morgens gebakken en in de namiddag versierd (dochter heeft niet zoveel geduld  :lol: )

Veel succes!

4 Laatst bewerkt door djehr (09-03-2014 20:36)

kijk eens in dit topic:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=86988

- versieren kan zodra de koekjes afgekoeld zijn. bijvoorbeeld al na een uur.
- De versierde koekjes in de oven zorgt ervoor dat de icing wat sneller droogt.
- Meest ideaal vind ik om de koekjes te bewaren in een glazen wekpot met op de bodem een beetje ongekookte rijst.
- En het inpakken zou ik niet langer dan een dag van tevoren doen.