1

Onderwerp: Vlinders, hoe maak jullie die nou precies ?

Hoi,

Ik heb al menig uurtje op de site gekeken en gelezen en ben er weer veel wijzer van geworden....

Mijn vraag is nu alleen, hoe maken jullie nu precies de vlinders en van welk materiaal ?

Wat ik heb kunnen vinden is dat je een plaatje van een vlinder neemt, die doe je in een plastic mapje, klein beetje invetten. Dan met vloeibare icing ? de buitenlijnen spuiten per vleugel en het lijfje ook apart ? dit laten drogen, eventueel de binnenvleugels met een andere kleur invullen en daarna in elkaar plakken ? als het een paar dagen gedroogd is ? Hoe zet je de vlinder vast op je taart ?

Misschien zitten er een aantal "domme" vragen tussen, maar ik wil het liever goed weten dan dat ik materiaal aan het verknoeien ben terwijl dit niet hoeft.

2

Re: Vlinders, hoe maak jullie die nou precies ?

Je hoeft het hoesje niet in te vetten...tenminste, bij mij plakt het niet vast.

Je maakt Royal Icing (mix uit de webshop) en daarmee spuit je de omlijning van de vleugels...laat je even drogen (dagje) en dan kun je met dunnere RI de vleugels opvullen...ook paar dagen laten drogen tot het goed hard is .

Dan maak je met dikkeren icing het lijfje en je steekt de vleuhels er in (je doet dat in een kartionnetje dat je zig-zag hebt gevouwen( ^^^^) zodat de vleugels netjes schuin omhoog blijven staan terwijl het lijfje droogt.

Als je de vlinders ook nog voelsprietjes wil geven dan maak je die ook van te voren zodat die hard zijn en je die in het lijfje kunt steken...bij mij lukt dat niet zo best en ik moet zeggen beter geen sprieten dan slordige sprieten !

Wat heel handig is....is gewoon het boek hoe versier ik een lekker koekje op je verjaardag of zo te vragen ;-) Daar staat het allemaal in en meer :D

Groetjes Nicole

3

Re: Vlinders, hoe maak jullie die nou precies ?

Ok dat is me dan duidelijk geworden. Bedankt voor je reactie

4

Re: Vlinders, hoe maak jullie die nou precies ?

en mocht je nog niet jarig zijn, de meeste bibliotheken hebben dit boek inmiddels ook.

Groetjes Marloes

5

Re: Vlinders, hoe maak jullie die nou precies ?

Ja ik had al een paar boekjes op geschreven om bij de bieb te bekijken en eventueel te lenen.

Van het weekend eerst nog maar eens een moccataartje proberen te maken...... en nieuwe ingredienten inslaan voor de "versier"taarten

6

Re: Vlinders, hoe maak jullie die nou precies ?

Ik heb 2 boeken gehaald vanmiddag in de bibliotheek (ze zien er nog uit alsof ze nog nooit gebruikt zijn ! onbegrijpelijk staan zoveel leuke dingen in).

En ik denk dat ik hoe versier ik een lekker koekje maar in gedachte ga houden voor december of mijn verjaaardag.

7

Re: Vlinders, hoe maak jullie die nou precies ?

Niet helemaal nieuw, Marleen, want waarschijnlijk heb ik ze al gelezen :D :D :D

'Hoe versier ik een lekker koekje' hebben ze in de bibliotheek van Stede Broec samen met het top boek 'marsepein'

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

8

Re: Vlinders, hoe maak jullie die nou precies ?

Ja klopt daar heb ik hem nu vandaan. En het boek Marsepein van Ignace Proot kon ik daar niet vinden (kinderen werden al ongeduldig) dus daar ga ik een andere keer nog naar opzoek.