1

Onderwerp: Bus

Het duurt nog even, maar ik ben langzaam aan aan het inspireren om een taart voor m'n vader te maken. Die wordt in april 60 jaar. :-)

Nu heb ik in totaal 3 taarten gemaakt, gewoon ronde, dus het gaat wel een uitdaging worden. Ik zat te denken aan een bus (hij is buschauffeur), maar ik weet niet goed hoe ik deze vorm ga krijgen. Hebben jullie tips/uitleg voor mij ? Ik zie namelijk een aantal leuke VW bussen maar kom er niet goed achter hoe ik de vorm van de bus ga krijgen ;-)

dank jullie wel alvast! =D

Re: Bus

Hoe is je engelse taal? Misschien heb je hier iets aan.. willekeurige zoektocht op google ;)
http://gleecakes.blogspot.nl/2012/09/ca … orial.html

Nathasja Flapper - FlappergastedCakes Facebook website

3

Re: Bus

De rubriek 3D taarten is bedoeld voor het showen van taarten :)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Bus

Dank je voor de tip! Ik ga deze zeker gebruiken.

Zou ik het deeg ook in een bakvorm voor cake kunnen gebruiken of zou dit dan te laag of smal zijn?

Re: Bus

Ik denk dat dat wel kan, als je meerdere cakes bakt, kun je de losse stukken cake aan elkaar plakken met botercreme of ganache, blijft goed zitten :) En als je een kleine variant maakt, kun je natuurlijk de hele cake in stukken snijden en daarmee de bus bouwen.

Nathasja Flapper - FlappergastedCakes Facebook website

6

Re: Bus

het makkelijkst is het om de bus van cake te maken, dat is wat steviger dan biscuit, laat zich makkelijker snijden, kruimelt minder =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl