1

Onderwerp: Taartdozen, deksels?

Hallo allemaal,
Kheb eens een vraagje over die witte taartdozen, die je in elkaar moet vouwen.
Ik heb die een poosje terug besteld, het zijn mooie dozen, maar ik heb altijd moeite om het deksel netjes op de doos te krijgen. Dit omdat ze beiden even groot zijn, dus ook logisch dat het eigenlijk niet past!
Bestaan er ook taartdozen waarvan het deksel iets groter is? Of hoort dit gewoon zo?

Deze dozen heb ik dus (heb de foto even van taartendecoratie geplukt)
http://www.taartendecoratie.nl/images/doos.jpg

2

Re: Taartdozen, deksels?

Het is even mikken, maar er zit wel verschil in hoor. De deksels zijn die met zo'n half maantje aan de zijkant, van die lipjes die je in kunt duwen zodat je deksel niet helemaal over je doos zakt.
Wat ik doe als een taart niet ingevroren wordt, is de witte kant van de doos naar binnen en de witte kant van de deksel naar buiten. Zo schijnt het ook te horen, hoorde ik van iemand die bij een bakker had gewerkt en zo past het ook beter.

Als de taart met doos ingevroren wordt, doe ik wel de grijze kant naar binnen..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Marianne schreef:

Wat ik doe als een taart niet ingevroren wordt, is de witte kant van de doos naar binnen en de witte kant van de deksel naar buiten. Zo schijnt het ook te horen, hoorde ik van iemand die bij een bakker had gewerkt en zo past het ook beter.

Weer wat bijgeleerd! Dank je wel voor de tip!!!  En dan ziet de taart ook gelijk anders uit denk ik ook!!

4

Ok

5

het klopt idd van die halve maantjes, deze is ook net een fractie groter als het andere deel. Je merkt het als je hem verkeerd om wil doen dan krijg je het niet voor elkaar.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6

Oja inderdaad, er zitten gewoon halve maantjes in. En de deksel is wel groter dan de doos.
Nouja, is dat probleem ook weer opgelost, haha lekker dom van me :)
Bedankt!

7

Nathalie schreef:
Marianne schreef:

Weer wat bijgeleerd! Dank je wel voor de tip!!!  En dan ziet de taart ook gelijk anders uit denk ik ook!!

En zo zie je maar weer dat we nooit te oud zijn om nog wat te leren ;)

Ook bedankt voor de tip!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

wat ik altijd doe is gewoon de ene aan de buitenkant de hoek omvouwen en de andere aan de binnenkant de hoek omvouwen. Dan is de ene groter dan de andere en past het helemaal.

9

ik gebruik altijd een helft zonder maantjes en de andere met!

10

Ik begrijp het niet helemaal.. aan zowel de deksel als de onderkant van de doos zitten toch halve maantjes? :s

11

Ik snapte er eerst ook niets van, omdat ik een paar dozen van Manika had overgenomen, maar allemaal onderkanten, dus die pasten voor geen meter. Maar nu liet Wendy D. (yinlisa) zien dat er inderdaad deksels bij zitten die anders zijn.
Past wel een stuk beter nu :D:D:D

Dus manika als je dit leest: waarschijnlijk zit jij met heel veel deksels teveel, of heeft Kitty de deksels??? ;)

Mijn website: Presentaart