1 Laatst bewerkt door taartsuus (25-02-2014 13:03)

Onderwerp: Maat bakvorm. Advies gevraagd

Ik denk dat deze vraag in deze rubriek hoort, maar als dat niet zo is, dan hoor ik het graag.

Ik gebruik tot nu toe altijd de springvorm om biscuit in te bakken. Maar omdat ik het bakken zo leuk vind, wil ik nu ook bakpannen kopen. Maar welke maat kan ik het beste kopen voor gemiddeld gebruik? En is de diepe handig of is de normale voldoende?

Wie heeft tips?

2

Re: Maat bakvorm. Advies gevraagd

De diepe rond 20 gebruik ik het meeste.

Dat is toch een TAART waard!

3

Het hangt er een beetje vanaf waar je het voor wilt gebruiken.
Ik heb de normale hoogtes, omdat ik dat zelf lekkerder vind aansnijden en eten. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de hogere wel heel mooi vind in een stapel.

De 20 en de 25 gebruik ik het meest. 20 voor een klein taartje voor iemand (+/- 9 pers), een 25 als er meer bezoek komt. En dan is het natuurlijk ook wel leuk als je gelijk een 15 hebt, kan je een stapel maken :)

4

Een lage taart bakken in een hoge vorm is geen probleem.
Andersom is wat lastiger, moet je gaan verhogen met bakpapier en zo...
Daarom raad ik je aan om een hoge vorm te kopen.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

5 Laatst bewerkt door taartsuus (25-02-2014 17:08)

Bedankt voor de reacties

6

Dit topic was er afgelopen week: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=235264 en misschien dat de zoekfunctie je ook kan helpen?

7 Laatst bewerkt door renata2 (26-02-2014 19:29)

ik heb een ronde van 20 cm (7,5 cm hoog) die ik het meest gebruik. dat was ook mijn eerste aanschaf en daarna ga je er vanzelf meer vormen bijkopen  ;) .
7,5 cm is overigens hoog genoeg vind ik. ik bak altijd redelijk hoge taarten. en ik hoog hem voor de zekerheid ook op met bakpapier.