1

Onderwerp: Dilemma! Verrassingstaart?

Hallo!

Mijn oma viert op 1 maart haar 65e verjaardag. Nu ben ik al een tijdje van plan om als verrassing een 3-laagsstapeltaart te maken. Maar dan zit ik wel met een dilemma...
Als ik als verrassing een zo grote taart maak, dan vind ik het zonde van al het gebak dat ze al hebben gekocht. Dus dan zal ik van te voren moeten melden dat ik het gebak regel, maar dan vind ik het zo jammer dat het verrassingseffect eraf is.
Dus dan als verrassing een kleiner taartje maken voor haarzelf en mijn opa? Maar ja, dan vind ik er weer niet zoveel speciaals aan, omdat ik later die maand ook voor mijn zusje een taart wil maken en ik misschien ook voor mijn kleine nichtje ga bakken...

Hebben jullie nog andere suggesties? Waar zouden jullie voor kiezen?

Chocomonster

2

Re: Dilemma! Verrassingstaart?

Kan je niet zorgen dat één van haar kinderen het gebak regelt (die dan dus helemaal niets regelt)?
Dan blijft het toch een verrassing. Oma gaat er immers van uit dat zoon/dochter het gebak bij de bakker regelt.
Succes!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Re: Dilemma! Verrassingstaart?

Hallo,

Tsja, ik begrijp het dilemma...is het niet zo dat er maar 1 persoon verantwoordelijk is om het gebak te regelen? Dan hoef je alleen die persoon hierover te informeren. Als je dit niet weet of als er meerdere personen zijn die dit regelen, zou ik een kleiner taartje maken met heel veel details. Het is vooral belangrijk dat ze ziet dat je aan haar gedacht hebt en haar wilde verrassen!

Michael

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

4 Laatst bewerkt door Chocomonster (17-02-2014 10:10)

Re: Dilemma! Verrassingstaart?

Bedankt voor het idee cakebym! Het enige waar ik bang voor ben is dat mijn hele familie wel van het zelf maken is (niet per se bakken, maar we kopen bijna nooit iets kant en klaar), dus dat dan alleen de verrassing is dat het van mij komt... Maar ik ga er nog even over brainstormen, want dit komt wel het dichtste in de buurt :)

Bedankt voor je reactie Michael, maar ze regelen gewoon alles zelf, dus die vlieger gaat niet op ;)

Het enige waar ik vannacht nog ben opgekomen, is ze vragen of ze het goed vinden als ik cupcakes maak ofzo. Dan weten ze wel dat ik het gebak doe, maar niet dat ik met een stapeltaart aan kom. Maar ook dat is het niet helemaal... Moeilijk dit!

Meer tips en ideeën erg welkom!

Re: Dilemma! Verrassingstaart?

Ik heb contact gehad met mijn oma, gevraagd wat ze met gebak deed. Toen vertelde ze dat ze zelf een marsepeintaart heeft gemaakt bij een workshop en er nog een wilde maken, maar dat ze er nog wel 2 nodig had. Toen heb ik aangeboden om dat te doen en dat was helemaal goed.
Dus dat probleem is opgelost... Maar nu zit ik met het dilemma of ik nu een klein stapeltaartje moet maken, of 2 losse. Ik wil namelijk niet de aandacht onttrekken van haar zelfgemaakte taarten!

Dus ja... 2 losse bij elkaar passende taarten dan maar? Of kan een kleine stapeltaart wel?

6

Re: Dilemma! Verrassingstaart?

Of kijken of je die van je oma mee kunt stapelen ;)

7

Re: Dilemma! Verrassingstaart?

Waarom idd niet samen met je oma alle taarten maken? Lijkt me hartstikke leuk en ik denk dat jullie dan beiden trots kunnen zijn, op jezelf en op elkaar. En dan kun je nog zien of je een stapel van 3 maakt of 3 losse.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Re: Dilemma! Verrassingstaart?

Dat had inderdaad een idee geweest, als we niet 1,5 uur van elkaar woonden en ik een rijbewijs had ;)

Ik heb maar de knoop doorgehakt en besloten om 2 losse, bij elkaar horende taarten te maken. Ontwerp is al klaar en zie het helemaal zitten! Jammer dat ik haar niet kan verrassen met een stapeltaart, maar ik vind het belangrijker dat ze zelf in het zonnetje staat. Mijn zusje is binnenkort ook een keer jarig, dan zij maar de stapeltaart :D

Bedankt voor de reacties!