1

Onderwerp: candy writers lekken

ik gebruik candy writers (chocoladestiften) van ck voor mijn candy (cookie) molds. nu was er vorige keer in 3 nieuwe tubes water gekomen. ik heb geen magnetron dus ik leg ze in een bakje met warm water, dat ik warm houdt op een theelichtje. ik dacht dat het kwam doordat ik de dop er niet goed op had gedaan. maar nu heb ik er goed opgelet en zat er weer heel veel water in een tube. iemand enig idee hoe dit komt? zou het kunnen zijn dat de tubes gaan lekker omdat het water te warm is? zo warm was het water niet volgens mij. maar het is het enige dat ik kan bedenken want ik heb er dit keer heel goed opgelet dat het dopje er goed opzat. iemand anders een idee of oplossing om dit te voorkomen? ik vind het zo zonde want ik heb nu 4 tubes weg moeten gooien. als er water bij de chocolade komt, loopt deze namelijk uit wanneer je de candy mold helemaal gaat vullen. bedankt voor het meedenken!

2

Re: candy writers lekken

au bain marie verwarmen? Dus de tubes niet rechtstreeks in het water, maar in een (metalen) bakje wat in heet water staat? Normaal mag het bakje het water niet raken, maar dat lijkt me hier niet het probleem.
Evt. het bovenste bakje afdekken met wat aluminiumfolie, zodat de warmte er beter in blijft.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

cakebym schreef:

au bain marie verwarmen? Dus de tubes niet rechtstreeks in het water, maar in een (metalen) bakje wat in heet water staat? Normaal mag het bakje het water niet raken, maar dat lijkt me hier niet het probleem.
Evt. het bovenste bakje afdekken met wat aluminiumfolie, zodat de warmte er beter in blijft.

wat een goed idee! ga ik zeker proberen. dat je daar zelf niet opkomt he.... :) bedankt voor het meedenken!

4

Ik heb zo mijn momenten  :lol:  :lol:  :lol:

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym