1

Onderwerp: kristal suiker op royal icing koekjes

hai allemaal,

Ik mag nog even wat winterse koekjes maken. Nu wil ik de koekjes met ri decoreren en dan met kristal suiker afwerken..zodat het lijkt of er poeder sneeuw op ligt.

Nu had ik ergens gevonden dat je de kristalsuiker meteen op de natte icing moet doen...

Maaaaaaar..... kan ik de koekjes daarna nog afbakken.. zodat ze weer lekker knapperig worden...of zou de suiker dan bruin worden>?
Ik bak de koekjes na t versieren af op 100 gr (Gasoven)... zou dit goed gaan..?

Iemand ervaring.. mening?

Alvast bedankt groetjes Pien

2

Re: kristal suiker op royal icing koekjes

ik weet niet beter als dat je eerst de koekjes bakt,
en daarna pas versiert met RI

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

klopt.. bedoelde ook t afbakken nadat er ri op zit.

Ik vind dat de koekjes vaak wat zacht worden door t vocht in de ri. Ik bak ze dus als ze helemaal versierd zijn nog even af.. dan zijn ze weer heerlijk knapperig. Was bang dat de kristalsuiker dan bruin zou worden.. maar.. we gaan t experiment gewoon aan :)

gr Pien

4

Ik bak altijd af op 80 gr dan wordt de suiker niet bruin denk ik

groetjes Hanneke

5

Ik kan geloof ik in mn gas oven niet veel lager dan 100... maar we gaan t gewoon proberen.. bednakt voor t meedenken :)

gr Pien

6

Denk dat dat wel moet lukken hoor, ben benieuwd!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Zodra ze klaar zijn zal ik ff laten weten of t gelukt is

8

Doe anders een pollepel tussen je ovendeur, zodat de temperatuur niet te hoog oploopt. Ik bak ze zelf op 50 graden als ze te zacht zijn geworden. Je kunt ook even proeven of ze niet gewoon lekker zijn gebleven na het versieren. Ik vind zelf dat ze vaak in de zomer zacht worden en nu niet.

Tieneke

9

bedankt voor de tip.
Ik heb inderdaad altijd mijn oven deur openstaan met een houten spatel.. anders kan t vocht er niet uit.

hmzz... geef eerlijk toe dat ik ze eigenlijk standaard afbak.. ik proef niet eens van te voren grin.  :O

10

t gaat prima :)

Zie hier het resultaat.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VG3BMOHE.jpg

t grappige is dat ik mn test koekjes vergeten was in de oven  :O en toen ik daar achter kwam was de ri bruin geworden van het bakken, maar de suiker nog gewoon wit en suiker lol. Kortom..kristalsuiker kan tegen een stootje :)

Bedankt nog voor het meedenken.

gr Pien

11

Mooi geworden! En test geslaagd. Wel jammer van je RI...

Tieneke

12

agh Tante Tien.. t waren maar 2 test koekjes hoor.. die toch niet mooi gespoten waren :)

bedankt voor t compliment :)

gr PIen