1

Onderwerp: icing

Hopelijk kan iemand me helpen...

Voor mijn me to you cake diende ik vacht te spuiten met het spuitmondje voor gras, maar de piekjes bleven gewoon niet staan.
In eerste instantie wel, maar een goeie 10sec verder vielen ze gewoon plat ook al waren ze slechts een halve cm lang.
Ik krijg de icing dus niet stijf genoeg blijkbaar.

Ook voor bloemetjes lukt me dit niet terwijl ik toch het recept van 'taarten decoreren' gebruik.
Ook de kant en klare icing van aveve (België) heb ik reeds geprobeerd maar is te vloeibaar.

Ik heb al een aantal howto's bekeken, maar bij mij ligt het echt aan de substantie.

Iemand een goed recept ? Tips ?

Alvast bedankt !

Cath

2

Re: icing

Bij het maken van icing is het belangrijk dat alles vetvrij is: je kom, je mixhaak, je spatel etc. Zelfs een heel klein spoortje vet kan al funest zijn voor je icing.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

is de kant en klare van de webshop goed ?

Grtjs

4

Welke bedoel je, de FunCakes mix voor Royal icing? Die is prima, maar ook daarvoor geldt: zorg dat alles vetvrij is.
Als je de Wilton decorator icing in een potje bedoelt: die is ook prima, maar dat is geen royal icing en hardt dus niet uit. Blijft wel stijf.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik heb donderdag voor gras botercreme gebruikt, dat spuit makkelijker en blijft prima staan. En wordt niet keihard bij het opdrogen.

6

Oké bedankt ! :)