1

Onderwerp: kan geen taart meer zien help

Dag lieve dames,

Pffff ik ben bekaf

Heb voor morgen een stapeltaart gemaakt. Eerste keer dat ik dit doe
Ook eerste keer dat ik een 30cm biscuit heb gemaakt, was bang dat dat helemaal niet goed ging met bekleden, nou moet eerlijk zeggen dat dat reuze meevalt! Wat niet meeviel was de 15 cm biscuit, ik weet niet wat ik goed heb gedaan maar het taartje is ingezakt aan de zijkanten nadat ik het bekleed heb met fondant

Re: kan geen taart meer zien help

Wat jammer dat dat zo is tegengevallen. Volgens mij blijft je computer ook hangen, want je hebt 11 dezelfde berichtjes geplaatst  ;)
Hoe kleiner de taart, hoe lastiger met bekleden. Kan het zijn dat je te veel geduwd/ geleund hebt op de taart?

3

Re: kan geen taart meer zien help

Of misschien te dik gevuld? Rot dat het niet lukte zoals je wilde. Bedenk dat het er toch vooral om gaat dat hij lekker is, kom op dus.

Tieneke

4

Re: kan geen taart meer zien help

Wat jammer voor je dat alles anders ging dan je hoopte :O

Maar je ebt toch maar even zo makkelijk een 30cm biscuit gebakken en bekleed :thumb:

Soms helpt het om er even afstand van te nemen en er uitgerust weer tegen aan te gaan :)

Zou vast wel heel leuk geworden zijn!!

5 Laatst bewerkt door amhisa (15-02-2014 09:44)

Re: kan geen taart meer zien help

Taartjesdroom nee echt 11x hahah hij bleef idd elke keer hangen wat bizarre zie ook maar helft van mijn berichtje mijn bericht was veel langer  :rolleyes:
ik denk dat als ik het eind resultaat zie dat ik dan toch wel een beetje tevreden zal zijn


Ik had ze idd te veel gevuld, 3 l'agence d'la groom stukas aardbei/aardbeienmousse/zwisterse room

Ik moet ze strax  stapelen ben zo bang dat ze inzakken dat het onderste taartje het niet volhoud omdat ze best wel zwaar zijn. Hoe kan ik dat het beste doen???
Heb 30 cm 20cm en 15 cm

Ik zal morgen het eindresultaat laten zien

6

Re: kan geen taart meer zien help

Ik bekleed ook liever een 30 cm dan een 15 cm. Om de een of andere reden lukken deze bij mij ook nooit zo. Maar ik begrijp dat het je een beetje tegengevallen is. Gebeurt mij ook nog wel eens. Daarom begin ik vaak echt op tijd omdat ik het anders niet redt  ;) . Ik heb met een 15 cm ook wel eens dat ik er voor moet zorgen dat ik niet te hard duw. Misschien dat dit bij jou ook per ongeluk is gebeurd?

7

Re: kan geen taart meer zien help

Ja Esther denk idd dat ik hard geduwd heb tijdens het snijden van de biscuit

Nou ik zal jullie 1 ding zeggen heb van mijn fouten geleerd hup naar de volgende ;)

Dames wil nog wel graag jullie hulp hoe ik het beste kan stapelen zo,'n zware taart ;-)

8

Re: kan geen taart meer zien help

Heb je de biscuit wel ingevroren een nachtje? Als ik een vers biscuit bekleed dan zakt deze bij mij ook in. Na nachtje vriezer niet.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

9

Re: kan geen taart meer zien help

Met stapelen veel dowels gebruiken. In de onderste een stuk of 8 en in de middelste een stuk of 4 dan worst het gewicht netjes verdeeld en zakt het niet in omdat ie op de dowels steunt en niet op je taart

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

10

Re: kan geen taart meer zien help

Uiteindelijk is het allemaal gelukt dames :) heb veel dowels gebruikt.
Denise , nee heb nog nooit een biscuit ingevroren. Maak ze een dag van te voren.

Ik heb foto's maar weet niet hoe ik deze hier kan plaatsen :(