1

Onderwerp: Puzzel fondant bewaren

Ik ga voor zaterdag en zondag 4 taarten maken. Maar ik ga een minnie mouse en hello kitty taart maken. maar kan ik die stukjes fondant invriezen die ik gepuzzeld heb?

2

Re: Puzzel fondant bewaren

Ik vries puzzle plaatjes niet in ik weet ook niet of dat goed gaat.. normaal gezien word dat toch een beetje vochtig en daar houd fondant niet zo van.

Ik puzzle ook vaak vooraf als ik veel taarten heb en bewaar ze dan in een luchtdicht doosje (tupperware). Je kan fondant heeeeel lang bewaren. Het word wel iets harder.

3

zou ik niet doen. ik zou het in een luchtdicht bakje bewaren of in een plastic zakje met een sluitstrip.

4

ik vries ze vaak wel in, maar meestal maar een uurtje of zo. Maar dan zijn ze ook al wel bevroren. Dan kun je ze zo in één keer op je taart plakken Ze zitten al aan elkaar vast (gevroren). En door het vocht van het ontdooien plakken ze meteen aan je taart. Boevndien vervormt het dan niet bij het overbrengen op de taart.
Het gaat wel zweten, dus vooral afblijven! Maar het zweet niet zo erg als een hele taart die uit de vriezer komt.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Ik puzzel de plaat in elkaar en bewaar het dan idd gewoon in de vriezer. Wel goed ingepakt, zodat er verder niets mee kan gebeuren. Uit de vriezer kun je hem gewoon zo op de taart leggen zonder lijm of water te gebruiken. Door het condenseren van het plaatje zit deze gelijk vast.
En, zoals cakebym al zegt, niet aankomen als het aan het condenseren is!  ;)

Dat is toch een TAART waard!