1

Onderwerp: chocoladebiscuit

heeft er iemand een recept voor een chocoladebiscuit maar dan met gesmolten chocolade ipv cacao... en een gewoon biscuitrecept geen mix aub :-)

2

Re: chocoladebiscuit

Dit heb ik in mijn receptenmapje staan: 'voeg ½ van het droge gewicht aan gesmolten chocolade aan het bereide beslag toe en ⅓ deel van het droge gewicht extra aan eieren toe. (Bijvoorbeeld: je maakt een taart met 5 eieren, dus 300g droge ingrediënten. Dan voeg je bij de eieren 100g extra ei toe en bij het beslag – waar het meel en de maïzena al door zit – 150g chocolade.)'

Ik gebruik het recept van deze site, dus per ei 30g suiker (ik doe 25g kristalsuiker + 5g vanillesuiker), 25g zelfrijzend bakmeel en 5g maizena. De chocoladebiscuit is wel ietsje steviger dan de vanille maar verder wel luchtig en altijd erg lekker en komt mooi hoog op in het bakblik.

Bakken doe ik overigens in stapjes (bij een 22cm): beginnen op 140 graden hetelucht en steeds elke 12 minuten 10 graden warmer tot en met 180 graden. Als hij volgens de prikker gaar is, laat ik hem voor de zekerheid nog even 5 minuten goed doorgaren en dan direct uit de oven op zijn kop op het taartrooster - de bovenkant kan wel eens een barstje hebben maar dat lost zich dan zo op.

Succes!

3

Re: chocoladebiscuit

kijk eens in dit topic:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=149071