1

Onderwerp: 3 lagen vulling voor bruidstaart

Hoi,
net nieuw aangemeld voor dit forum omdat ik me suf zit te prakkiseren:
ik ga dit jaar voor vrienden een bruidstaart maken (3 lagen) en nu wil ik elke laag vullen met 3 soorten vulling (aangezien ze graag hoge taarten willen). Nu leek mij het leuk om standaard biscuit af te wisselen met red velvet biscuit omdat dit zo'n mooi effect geeft onder een witte laag marsepein. Maar dan nu de vullingen...

Mijn vriendin vindt banketbakkersroom erg lekker, maar hoe combineer ik dit met èn red velvet biscuit èn gewone biscuit en dan nog twee lagen vulling????

HELP!!! :-)

2

Re: 3 lagen vulling voor bruidstaart

ivanka_zijdel schreef:

Hoi,
net nieuw aangemeld voor dit forum omdat ik me suf zit te prakkiseren:
ik ga dit jaar voor vrienden een bruidstaart maken (3 lagen) en nu wil ik elke laag vullen met 3 soorten vulling (aangezien ze graag hoge taarten willen). Nu leek mij het leuk om standaard biscuit af te wisselen met red velvet biscuit omdat dit zo'n mooi effect geeft onder een witte laag marsepein. Maar dan nu de vullingen...

Mijn vriendin vindt banketbakkersroom erg lekker, maar hoe combineer ik dit met èn red velvet biscuit èn gewone biscuit en dan nog twee lagen vulling????

HELP!!! :-)

wat leuk dat je voor vrienden een bruidstaart mag maken! je zou elke taartlaag kunnen vullen met twee lagen banketbakkersroom en één laag aardbeienjam (of andere jam). aangezien je vriendin banketbakkersroom lekker vindt. eventueel kun je de middelste taartlaag dan afwisselen met chocolademousse of chocoladebotercreme met jam. succes!

Bedankt voor je reactie!

Ik lees net op andere fora items dat banketbakkersroom niet te lang ongekoeld mag staan... dus misschien niet zo handig voor een bruidstaart...?

4

ivanka_zijdel schreef:

Bedankt voor je reactie!

Ik lees net op andere fora items dat banketbakkersroom niet te lang ongekoeld mag staan... dus misschien niet zo handig voor een bruidstaart...?

nee, klopt, het moet wel koel staan. een uurtje uit de koeling kan natuurlijk wel maar geen hele dag. dan zou ik voor een botercremevulling gaan, met vanillesmaakje eraan toe gevoegd ipv banketbakkersroom.