1

Onderwerp: zou dit lukken / smaken?

Ik ben bezig voor mijn man een taart te verzinnen voor zijn 40e verjaardag.

Heb al wat ideeën opgedaan hier en daar, maar waar ik nog niet over uit ben hoe ik het precies ga aanpakken...

Nu zijn er mensen die geen fan zijn van marsepein en aangezien mijn man ook best gek is op chocola, hoop ik beide werelden in 1 taart te krijgen.

Kan iemand me advies geven of onderstaand zou kunnen qua smaken ook?

een chocoladetaart, dus chocola biscuit (?) gevuld met ganache (?)
bekleed met modelleer chocola/marsepein ( zou dan 50/50 gemengd zijn)
versiering met modelleer chocola ( rood voor de bh) en fondant ( voor de huidskleur)

het is wel een "vanalleswat" taart zo hé haha, nog tips e/o ideeën?

is het te zwaar en is gewoon biscuit misschien beter?

2

Re: zou dit lukken / smaken?

niemand?

3

Re: zou dit lukken / smaken?

Hij is wel erg chocolade, misschien iets fris erbij doen zoals een lekkere jam of vlaaivulling of bavarois? Ik zou in ieder geval dan geen choco biscuit doen. Je kunt ook een chocolademousse maken voor je taart maar opgeklopte ganache is net zoiets en ook heerlijk. ik heb geen ervaring met modelleer chocolade dus daarbij kan ik je niet helpen. Succes!

4

Re: zou dit lukken / smaken?

ja toch wel hé :-)

Heb er nog eens over nagedacht en misschien doe ik wel gewoon de taart maken die de jarige het lekkerst vindt en dan maak ik er nog een simpele kwarktaart bij voor degene die niet van marsepein houden.

Het is dan (hopelijk) toch wat warmer als nu dus kwarktaart is altijd goed!

5

Re: zou dit lukken / smaken?

Zeker! Kwarktaart met verse vruchten erdoorheen jammie!

6

Re: zou dit lukken / smaken?

Met fondant werken? Ik houd ook niet van marsepein. Fondant heeft gewoon een vanillesmaak.
Als je gaat voor een chocoladebiscuit zou ik ook een fruitvulling nemen, i.c.m. chocolademouse (evt. witte) of (meringue)botercreme. Ik vind persoonlijk een chocoladebiscuit  met ganache héél machtig.
Mousse is overingens veel luchtiger dan ganache, ook al is die opgeklopt. In een mousse zitten eiwitten en in ganache niet

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Re: zou dit lukken / smaken?

Lijkt mij persoonlijk ook erg machtig. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen de taart te bekleden met iets wat je man het lekkerst vindt. De een lust geen marsepein, de ander geen fondant en zo ga je door. Als je met funcakes choco biscuit wilt maken, houd er dan rekening mee dat dat een stuk droger is dan de 'gewone'versie. Verder is zoals al gezegd een frisse vulling wel minder zwaar. Bijv frambozen- of aardbeienmousse (met chocomousse). Succes met kiezen!! Ben benieuwd wat het wordt!

8

Re: zou dit lukken / smaken?

bedankt voor jullie reactie,

omdat het zijn 40e verjaardag is heb ik al iig in gedachte dat het een soort borstentaart wordt ( beetje plagen mag best:-))  maar ben er nog niet helemaal uit of ik een bh of korset ( corset?) maak en of ik een hart , vierkant of ronde taart doe haha maar goed, iets in die geest dus.

Verder ga ik eens even heel hard nadenken over welke vullingen lekker combineren en in de smaak zullen vallen bij de jarige...

9

Re: zou dit lukken / smaken?

toevallig had iemand het over flexibele chocolade  :think:  zie
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=234434
en er bestaat natuurlijk ook nog chocoladefondant. succes!