1 Laatst bewerkt door Taartensprookje (26-01-2014 12:13)

Onderwerp: Wat is hier gebruikt? (Taart star wars)

Hee meiden!

Daar ben ik weer even. Ik wil iemand verrassen met een Star Wars taart. Zijn moeder heeft veel voor mij gedaan dus leuk omiets terug te doen. Haar zoontje is binnekort jarig, dus mooie gelegenheid!

http://i41.tinypic.com/2l8d7v7.jpg

Nu kwam ik een mooie taart tegen via google. Ik vraag me af of het grijs in her gezicht allemaal marcepein/fondant is of bestaan hier grijze decoreer stiften voor?

Alvast heel erg bedankt!
Ontzettend fijn forum dit!!

Liefs Sunshiine!

2

Re: Wat is hier gebruikt? (Taart star wars)

Dit zijn zo te zien gewoon sliertjes fondant/marsepein gemaakt met een Sugar gun

3

lijkt mij allemaal fondant en/of marsepein, en die grijze lijntjes zijn waarschijnlijk met de sugargun gemaakt

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

4

Dacht ik ook....de sugargun  :y

Dank jullie wel! Nu ga ik ff googlen wat een sugargun is hihi want in dit 'vak' kom ik net kijken en zou niet weten wat het is!!  :rolleyes:

6 Laatst bewerkt door Taartensprookje (26-01-2014 21:47)

Ik heb even op google gekeken maar oei die zijn nog erg duur.. kan ik dit ook met iets anders maken.. decoreer stiften van Dr. Oetker.. of gaat dat echt niet?

7 Laatst bewerkt door Esther68 (26-01-2014 22:19)

Die zijn inderdaad duur, maar zijn geld dubbel en dwars waard  :y . Soms rol ik, met een smoother, tussen twee sateprikkers uit zodat je een gelijke dikte krijgt. Las laatst een goede tip (vond ik tenminste  ;) ) dat je hier ook breipennen voor kunt gebruiken (dat ik daar zelf niet aan gedacht heb  :/  :) ). Denk dat ik zelf een paar verschillende (dikte)maten ga halen. Voor een klein sliertje gebruik ik de sugargun ook niet.
Decoreerstiften werkt niet. Dan zou ik eerder met een dun kwastje (00 of 01) lijnen erop verven. Dan zou ik wel zilver gebruiken, weet niet of grijs goed te zien.

Misschien een rare vraag.. maar als ik dan een breinaald heb, hoe maak ik dat dunne sliertjes.. ik begrijp het niet zo goed, sorry!!!

9

Je legt dan twee breinaalden uit elkaar, daar een sliertje fondant tussen.
Dan met je smoother over het sliertje rollen tot je op de breinaalden zit. Dan heb je je fondant op gelijke hoogte....

Lastig uitleggen merk ik nu! Hoop dat je het snapt!

Hihi ik heb wel een idee hoe je het bedoeld.. Hoop.dat het klopt en dat het gaat lukken!

Ps: Grijze marcepein is erg donker.. Kan ik beter heel licht grijs maken gewoon door een beetje kleurstof door witte marcepein te doen..? Ik werk nl. niet met fondant, vind dat niet lekker!!

11

Denk dat dat wel kan. Ik meng meestal zwarte fondant met witte fondant om grijs te krijgen, maar ik neem aan dat witte kleurstof ook gewoon werkt.

Bedankt voor je berichtje Seefje!

13

je zou het ook met royal icing kunnen spuiten

Je kunt me ook vinden op Facebook http://www.facebook.com/BakkerAn
En als je het leuk vind klik dan op >> Vind ik Leuk

Bedankt voor je antwoord BakkertjeAn! Ik ga morgen kijken waar ik het uiteindelijk mee ga doen! ;)

Ik heb van een vriendin nu een sugargun te leen, super super en hopen dat het morgen lukt hihi! Spannend!