1 Laatst bewerkt door lady-vall (22-01-2014 09:05)

Onderwerp: TIPS ivm combi dulce de leche

Hallo!

Ik mag binnenkort een leuke taart maken voor een curacao's (hoe schrijf je t) vriendinnetje. Maar hij moet vooral lekker zijn.
Ze vertelde me dat ze in curacao helemaal verzot zijn op dulce de leche. Ook leek haar iets van een sinaasappel of mango smaak wel lekker als tweede vulling,maar ze vroeg zich af of dit in combinatie ook lekker is.
ik heb werkelijk geen idee maar het moet een verrukkelijke taart worden dus ik schakel bij deze jullie hulp in!! Dus is die combi lekker of een andere fruitige smaak icm dulce de leche?
Ik ga m gieten met ganache denk ik want dat doen ze in curacao ook ipv fondant.

Groetjes valerie

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: TIPS ivm combi dulce de leche

Mijn persoonlijke favoriet bij dulce de leche (karamel) is lemoncurd (citroen). Maar dat vindt niet iedereen lekker.

En dan maak ik vaak botercreme en daar mik ik door de ene helft een flinke schep ddl, door de andere helft een flinke schep lemoncurd (allebei even proeven of er voldoende smaak aan zit) en vul ik 3 lagen: 2x creme (iedere smaak 1x dus) en 1x ddl of lc (afhankelijk of ik de nadruk op de citroen of op de karamel wil leggen).

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Oke!! Kan het haar voorleggen  :y

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

ik combineer dulce de leche altijd met kaneelbotercreme en daarop (in roomboter) gebakken appeltjes.

5

Oe ja die klinkt ook goed!! Ja tis gewoon zo dat zij voor t exotische wil gaan.. maar ik zal t haar voorleggen

6

:think: dulce met citroen.... dat lijkt mij dan weer helemaal niks :nooo:  :O

met sinaasappel wel :Y , met nootjes :Y , met choc :Y
met sinaasappel en nootjes en choc :y  :y  :y  ;)

Ik maak wel eens orange curd; zelfde als lemon curd, maar dan dus met sinaasappel ;-)  Is erg lekker. Dat kun je door je botercrème doen, zoals Sweettooth dat doet met lemon curd  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Okee  :thumb:
Dat klinkt lekker met nootjes erdoor

8

DDL en hazelnootbavarois en evt een laagje chocolade botercreme of vanille botercreme

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

9

Ik had van de week chocolade biscuit met chocolate chips er doorheen en 3x gevuld met een dun laagje dulche de leche en daaroverheen vanille botercrème. Heb nog nooit zulke lekkere taart gegeten  :D  :D  :D

10

djehr schreef:

Ik had van de week chocolade biscuit met chocolate chips er doorheen en 3x gevuld met een dun laagje dulche de leche en daaroverheen vanille botercrème. Heb nog nooit zulke lekkere taart gegeten  :D  :D  :D

Dat klinkt superlekker. Heb je de verkruimelde koekjes gewoon door t beslag gedaan? En  vanille essence door de botercreme of zo?? Bedankt voor t delen van je tip!

11

chocolate chip biscuit is gewoon chocolade biscuit (cake) met chocolade stukjes er doorheen...Dus geen koekjes. En inderdaad gewoon vanille essence door de botercrème

12

Dulce de leche banana bread...verslavend lekker!

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems