1

Onderwerp: Lastig plannen

Voor de verjaardag van mijn dochter ga ik taarten maken, als altijd, maar de situatie is nu iets veranderd aangezien mijn agenda wat gevulder is en ik haar verjaardag in twee dagen vier wegens een aankomende operatie.
Ik moet voor zaterdag twee taartjes en een appeltaart hebben en vrijdags heeft ze een kinderfeestje en dan krijgt ze een prinsessentaart. Woensdag heb ik de meeste tijd, donderdags slechts vanaf 20 uur. Vrijdag na het kinderfeestje heb ik natuurlijk wel wat tijd nog maar dat is ook weer na 20 uur en zaterdag heb ik geen tijd meer. Ze heeft een vulling die in de koeling moet, daar heb ik ruimte voor. Behalve de prinsessentaart die is slechts gevuld met jam en pasta aangezien die voor de kindjes is.

Concreet de vraag, wanneer begin ik met bakken? Wanneer bekleed en vul ik de taarten? Graag jullie advies. Ik wil de biscuits liever niet invriezen.

2 Laatst bewerkt door Pietje (20-01-2014 10:39)

Re: Lastig plannen

Ik zou de taarten voor zaterdag niet woensdag al kant en klaar maken. Dan maar avond en nachtwerk...

De taart voor vrijdag zou ik dan woensdag bakken, donderdag vullen decoreren.

De 2 decotaarten voor zaterdag vrijdag maken bakken..
De appeltaart vrijdagavond bakklaar maken en zaterdag voordat de visite langskomt afbakken.. Appeltaart moet het liefst nog lauw zijn als je het opeet.

Heb je er wat aan of nog andere vragen?

3

Re: Lastig plannen

Ik zou woensdag de prinsessentaart maken, de biscuits bakken, botercreme enzo maken en dan in de avonduren donderdag/vrijdag/zaterdagochtend de overige taarten afmaken...

Biscuits kun je overigens echt prima invriezen (scheelt weer tijd), ik vind ze er zelf zelfs lekkerder door worden!

Sweet as sugar and everything nice

4

Re: Lastig plannen

Bedankt voor jullie adviezen.
Ik ga woensdag idd alle biscuits bakken en de botercreme maken de appeltaart maak ik al klaar en die warm ik zaterdag iets op.
Donderdag de taart voor vrijdag.
Vrijdag de beide moussen en de taarten. Zaterdagochtend heb ik geen tijd namelijk. Maak ik wel even de slagroom voor bij de appeltaart.

5

Re: Lastig plannen

Appeltaart kun je ook makkelijk invriezen, hoor.