1

Onderwerp: [spoedhulp gevraagd!!] de opdracht: taart voor vrouw van 30: met ROZE

Hoi,
Voor de dochter van een collega mag ik voor morgen een taart maken. Moet eigelijk een taart met een knipoog zijn, een beetje een plaagje. Dochter is wel wat stoer, maar wordt 30, en moeder wilde graag een èchte meisjestaart. Eerst aan een blond-amsterdam begonnen, maar daar merkte in dat dit even te hoog gegrepen was.
maar nu: morgen om 17 uur moet hij klaar zijn, en ik kom er niet uit. Ik wil het iets stijlvol (tenslotte is het wel een vrouw van 30), maar tegelijkertijd moet het meisjes-roze er ook af knallen. Wat is hiervoor leuk, en vooral niet te moeilijk en tijdrovend...

Need your help and inspiratieon!!

Alvast bedankt voor het meedenken!!

ow ja, taartje is vierkant, en al afgesmeerd met ganache, dus gaat puur om de bekleding en decoratie.

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

2

Re: [spoedhulp gevraagd!!] de opdracht: taart voor vrouw van 30: met ROZE

Misschien chique met zwart en zilvere accenten en een knalroze tiara?

3

tiara: ik heb vandaag een taartje afgeleverd, en daar wilde ik ook een tiara op maken, alleen: alle onderdelen vielen steeds weer uit elkaar..... :(
Ik denk dat ik inmiddels een heldere ingeving heb. Ik maak aan de zijkant glooiende witte stroken (soort zebra-achtige stroken..., die ik tot net aan over de rand bovenop laat lopen. Daar maak ik met de gun een dun vierkantje, en in dat vierkant komt de naam van de jarige en de leeftijd. De onderkleur wordt knalroze.
Misschien is het inderdaad wel een idee om ergens nog wat zwarte accenten aan te brengen, dan wordt hij meteen ook wat stoerder...
Ik neem je idee in ieder geval mee!
Dank je!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

4 Laatst bewerkt door Vera12345 (18-01-2014 09:43)

Ja wat een ingeving! Klinkt erg tof! Wel posten he!

Ik spuit de tiara's trouwens van royal icing, altijd een paar als er dan 1 breekt heb ik er altijd nog 1 achter de hand.