1

Onderwerp: Chocolade/caramel marshmallows

Niet moeilijk en ook niet heel bijzonder maar wel erg lekker :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMMQISNQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8SZ388FY-D.jpg

2

Re: Chocolade/caramel marshmallows

ik kijk niet meer naar jouw berichten hoor  :nooo:  :nooo:
iedere x als ik kijk moet ik van mezelf weer dat cakepop ding uit de kast halen

Het ziet er weer verrukkelijk uit  :thumb:  :thumb:

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

3

Oooh! Dat is echt een snoepje voor mij! Wat voor caramel heb je gebruikt/gemaakt?

4

Lekkerrrr :9 En ziet er weer goed uit!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

smikkelke schreef:

ik kijk niet meer naar jouw berichten hoor  :nooo:  :nooo:
iedere x als ik kijk moet ik van mezelf weer dat cakepop ding uit de kast halen

Het ziet er weer verrukkelijk uit  :thumb:  :thumb:

Je hoeft hier het cakepopding niet voor te gebruiken hoor  :D
Dankjewel voor je leuke reactie.

6

Oh, wat ziet dat er heerlijk uit.
Verklap je ook je geheim?
Jij overtreft jezelf elke keer weer!!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

7 Laatst bewerkt door dollelollypop (17-01-2014 08:38)

Anna_4 schreef:

Oooh! Dat is echt een snoepje voor mij! Wat voor caramel heb je gebruikt/gemaakt?

Ik heb onderstaand recept gebruikt maar als je geen zin hebt om het te maken dan kan je ook gewoon een pot bebogeen halen ( bij het zoete broodbeleg ) en die even opwarmen tot hij wat vloeibaar wordt.
De caramel niet te warm laten worden anders loopt het zo weer van de marshmallow af.
Dus eerst in de caramel dopen dan op laten stijven in de koelkast en daarna in de gesmolten chocolade dopen en ook weer in de koelkast laten opstijven.

Het idee is trouwens niet van mezelf hoor ik kwam het een keer tegen op pinterest en het leek me wel leuk en lekker.
En inderdaad is het bij mij thuis nooit echt leuk om iets te maken want als ik het klaar heb dan hebben ze het hier binnen enkele minuten alweer opgegeten  :s
Zoveel werk en in een paar minuten weg is wel jammer maar ik wilde ze gewoon een sproberen.
De volgende keer ga ik het maken als ze niet thuis zijn en verstop ik het gewoon  ;)

Ingrediënten

400gm suiker
165gm boter
250ml room
zout naar smaak

Instructies
1. Smelt de suiker in een hoge pan met dikke bodem.
2. Zodra de suiker opgelost is, haal van het vuur en voeg de boter in delen toe onder voortdurend roeren de boter zal een beetje spetteren, blijven kloppen en kijk uit voor spatten want het is erg heet.
3. De pan terug op het vuur, voeg de room onmiddellijk toe en krachtig blijven roeren.
4. Wanneer de saus glad is geworden haal van het vuur en voeg wat zout die oplost.
Als u de room te vroeg aan de suiker  toevoegt kan het gaan klonteren en als dit gebeurt terug op het vuur zetten en blijven roeren tot het samensmelt tot een saus.

8

Mmm.... lekker. Ik vind het ook zo aardig van je dat je altijd je recepten met ons deelt. En zo leuk dat je steeds met zulke originele dingen op de proppen komt.

Groetjes,

Tieneke

Tante Tien schreef:

Mmm.... lekker. Ik vind het ook zo aardig van je dat je altijd je recepten met ons deelt. En zo leuk dat je steeds met zulke originele dingen op de proppen komt.

Groetjes,

Tieneke

Hartelijk dank Tieneke en ja ik vind als je iets hebt gemaakt wat een ander ook leuk vind je het gewoon moet delen.
Waarvoor zit je anders op deze site? alleen om je ding te laten zien? dat vind ik niet passen dus deel ik graag  :)

En het is natuurlijk ontzettend leuk altijd de leuke reacties van iedereen te lezen en vriendelijk dat ze ook reageren :)

10

Oh dit ziet er ook weer heerlijk uit :D

11

Wat zijn ze weer superleuk, zoals al jou lekkers, jij bent altijd creatief bezig.
Groetjes vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

12

owhhh wat leuk en lekker
boodschappenlijstje aangepast.
weer wat te doen! =D

Hartelijk dnak weer allemaal voor jullie leuke reacties en dat boodschappenlijstje aanpassen vind ik wel een leuke  :lol: