1

Onderwerp: Wie heeft er een tip voor kleine bolletjes?

Ik wil een taart gaan maken waar bovenop allemaal kleine korreltjes moeten komen (moet kunstmest voorstellen) maar zoveel minifondant bolletjes rollen zie ik natuurlijk niet zitten, harde parels lijkt me ook een beetje veel van het goede, maar misschien heeft iemand hier een idee?

2

Re: Wie heeft er een tip voor kleine bolletjes?

Een verkruimeld koekje.

de witte muisjes uit een pak roze of blauwe muisjes?

4

Een verkruimeld koekje geeft niet echt ronde bolletjes, muisjes zou een idee kunnen zijn maar is wel de verkeerde kleur
Het zou er het liefst zo moeten uit komen te zien
http://www.araflora.com/image/data/Osmocote-fertilizer-1.jpg

Ik ken alleen witte kunstmest  :D
Misschien dat je de muisjes kunt verven/dusten of kunt airbrushen.

6

Een mueslireep? Of van die fred en ed steentjes?

7

Muisjes beetje vochtig maken (in plastic zakje en druppel water erdoor kneden) en als ze allemaal een beetje plakken cacao erdoor kneden? Ik zou eerst een klein beetje proberen hoor, ik verzin het ter plekke op basis van je foto en wat mijn voorgangsters noemen.

Tieneke

8

verkruimelde pistache nootjes?? die zijn in iedergeval groen ...

gr PIen

9

Ik zat te denken of je niet de parelmold zou kunnen gebruiken?

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

10

Ik zou gewoon nougatine gebruiken

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

11

Dank voor alle tips, muisjes denk ik dat het toch niet worden omdat die anijs smaak op de taart me eigenlijk ook niks lijkt. Parelmold had ik ook al aan gedacht maar ik weet het niet en heb alleen grove Molde dus ook lastig. Nougatine moet je me even uitleggen FunLovin, ik weet niet wat het is en hoe je het bedoeld?
Verder gaan we nog even verder brainstormen en overleggen met de opdrachtgever (mijn man) :D

12

Nougatine kun je gewoon in de supermarkt kopen, van dr. Oetker volgens mij. Anders even googlen voor een zelf te maken recept. Het is van nootjes en suiker gemaakt.

Tieneke

13

C1000 (Althans die bij ons) heeft heel veel verschillende kleuren decoratieparels. Misschien dat je daar iets mee kunt?

14 Laatst bewerkt door Nathalie H. (16-01-2014 22:30)

Hmmm, kandijpareltjes kleuren dan  :think:

Of de gekleurde manna's uitzoeken??

15

Ik zat net ineens te denken: misschien rijstwafels verkruimelen? Maar de smaak daarvan is wel heel erg afwijkend van taart...

16

O wat erg nu weet ik ineens wat nougatine is, nog erger, ik heb het zelfs in huis
Inmiddels heb ik aardig wat tips van hier en ook vanmiddag aan de poort van school van de kids gehad dus zal wel iets passend vinden als de taart gemaakt wordt

17

Muisjes hebben maar een heel dun gekleurd laagje, spoel je er zo af.
Cake verkruimelen en even tussen je handen wrijven tot bolletjes? Weet niet of het werkt maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.