1

Onderwerp: Hoe paasei maken van fondant

Ik zag bij de how to's het prachtige Toscaans 3D ei-huis van Herma staan. Ik wil een soort variant hierop maken voor Pasen. Omdat ik rond die tijd erg druk ben met werk, zou ik daar liefst al over een weekje of twee mee starten. Ik wil het ei
van fondant maken (hol dus) en dat goed hard laten worden. Dan kan ik het ei al helemaal vooraf maken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen? Ik dacht er zelf aan om een chocolade ei in twee helften te snijden en die te bekleden met fondant. Maar er zijn volgens mij nog geen grote chocolade eieren te koop en bovendien ben ik bang dat de chocolade breekt.

Heeft iemand van jullie nog een ander idee?

2

Re: Hoe paasei maken van fondant

ik heb een vorm van wilton, waart woon je?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Re: Hoe paasei maken van fondant

Dat is heel aardig van je, maar helaas, ik woon in Midden-Limburg. Dus dat is me een beetje te ver weg. Maar bedankt voor het aanbod!

4

Re: Hoe paasei maken van fondant

Kun je niet een dummy maken met een piepschuim ei?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Re: Hoe paasei maken van fondant

Pipoos heeft piepschuim eieren in dezelfde maar als mijn bakvorm, denk dat je daarmee ook wel,uit de voeten kunt

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Re: Hoe paasei maken van fondant

Goed idee om piepschuim te gebruiken.  Was ik zelf niet opgekomen. Thanx!