Onderwerp: Heel veel kruidnoten over en taart te maken: idee voor taart/vulling
Hallo allemaal,
Afgelopen Sinterklaas hebben wij natuurlijk veel te veel kruidnootjes ingeslagen.
Dus ik heb heel veel over en wil daar iets mee gaan maken.
Nu wordt mijn jongste zoontje bijna 3 en traditiegetrouw maak ik dan zelf een taart.
Nu ben ik zelf niet zo van het proberen uit angst dat het niet lekker is en tijd om van te voren wat te bakken, heb ik helaas niet, vandaar dat ik jullie hulp inroep.
Ik ben op zoek naar een recept hoe ik met tot kruim vermalen kruidnoten een biscuitdeeg kan maken.
Liever voeg ik dat niet gewoon toe aan het deegmengsel, omdat ik dan bang ben dat het erg droog wordt. Naar mijn mening zijn de verhoudingen dan zoek.
Heeft iemand een recept?
Of ik ga het verwerken in de vulling en dan ben ik op zoek naar lekkere combinaties.
Ik wil een kruidnotencreme vulling maken, maar heeft iemand een recept? Hoeveel gram kruidnoten zou ik moeten toevoegen aan hoeveel botercreme?
En wat is daar lekker bij?
Kom zelf niet verder dan chocolade ganache of botecreme of slagroom.
Meestal maak ik een combinatie met fruit, maar welk fruit, anders dan sinaasappel en mandarijn (niet mijn eerste keuze) zou lekker zijn bij kruidnoot?
Ik maak overigens geen gebruik van kant en klaar mixen, omdat ik hou van pure ingrediënten en ik geen chemische smaak wil.
Poeh wel veel vragen, maar wie heeft tips?
Of misschien andere ideeën om mijn kruidnoten te verwerken? (bijv. cupcake ideeën?)
Groetjes en alvast bedankt!