1

Onderwerp: hoe lang vooraf kun je koekjes bakken en decoreren met fondant ??

k weet niet zeker of ik in de goede rubriek sta    :/

Mijn vraag is de volgende:

Ik ga koekjes bakken voor een traktatie en decoreer ze met fondant, dit laat ik 'plakken' met gesmolten chocolade.

Hoe lang blijven koekjes te eten nadat je ze hebt gebakken en gedecoreerd?
Liefst zou ik ze ruim vooraf maken (week ofzo) en dan in goed afgesloten doos bewaren. Deel van de koekjes moet ook in een zakje...

Ik ben benieuwd wat er mogelijk is in dit geval,

alvast bedankt voor de tips en het meedenken...

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

Re: hoe lang vooraf kun je koekjes bakken en decoreren met fondant ??

Hoi,

Ik zou de koekjes niet van te voren decoreren, maar alles zo ver mogelijk af maken, en dan bewaren in een goed afgesloten doos. Dan kun je het een paar weken van te voren maken op voorwaarde van goed verpakken.
En een dag van te voren decoreren en verpakken in een zakje.

3

Ik heb net zelf een test gedaan met koekjes welke waren bekleed met fondant
Ik heb het koekje gebakken en vervolgens nadat het goed was afhekoeld direct geheel versierd met fondant. Vervolgens verpakt in een goed gesloten foodsafe plastic zakje en wekelijks een stukje geproefd.
De koek werd niet slap en bleef heerlijk, het koekje heeft ruim twee maanden in het zakje gezeten en was nog steeds gewoon goed. Het is het idee dat ik het besloten om hem weg te gooien, maar ging dus prima!

Ik heb de koek gebakken volgens het recept van De Koekenbakkers voor vanille koekjes

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4 Laatst bewerkt door jo-oosie (08-01-2014 21:56)

Tigrasas schreef:

Ik heb net zelf een test gedaan met koekjes welke waren bekleed met fondant
Ik heb het koekje gebakken en vervolgens nadat het goed was afhekoeld direct geheel versierd met fondant. Vervolgens verpakt in een goed gesloten foodsafe plastic zakje en wekelijks een stukje geproefd.
De koek werd niet slap en bleef heerlijk, het koekje heeft ruim twee maanden in het zakje gezeten en was nog steeds gewoon goed. Het is het idee dat ik het besloten om hem weg te gooien, maar ging dus prima!

Ik heb de koek gebakken volgens het recept van De Koekenbakkers voor vanille koekjes

Ah kijk, da's nou een antwoord waar ik een stuk wijzer van wordt, tanx !!
Ik heb mijn fondant al uitgestoken klaar liggen, dus dat zou moeten lukken.
Zou ik een deel ook in een trommeltje kunnen bewaren met bakpapier of aluminiumfolie er tussen?  (heb ergens gelezen da bakpapier de koekjes droog maakt ?? )

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

5

ik ben zelf niet kapot van alufolie, simpelweg omdat het in de vuilnisbak belandt en het super slecht voor het milieu is
ik bewaar koekjes eigenlijk altijd in een ouderwetse koekdoos van tupperware

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda