1

Onderwerp: Lucht onderin papiertje cupcake

Hoi,

Ik heb laatst een paar gewone maat cupcakes gemaakt en die zijn prima gelukt. Nu heb ik net wat mini-cupcakes gemaakt en daar zit overal lucht onderin het papiertje, de cakejes zijn boven het papiertje uit gerezen maar als ik ze eruit haal heb ik een heel ondiep cakeje. Ziet er een beetje vreemd uit.

Waar kan dit aan liggen?

Normale cakejes had ik trouwens het beslag met een ijslepel in de papiertjes gedaan en de kleine met een spuitzak. Ik heb hetzelfde recept gebruikt voor beide cakejes, dus daar kan het niet aan liggen.

Alvast bedankt!

2

Re: Lucht onderin papiertje cupcake

Ik heb dat probleem ook steeds! Ik zat te denken dat ze dan misschien te vol zijn? Ik hoop dat iemand anders het weet ;)

3

Ik heb dat in het begin ook gehad en heb daar toen ook een topic over gestart. Ik werd er alleen niet wijzer van  :)
Ben toen zelf gaan experimenteren....

Ik gebruik meestal de mix van Funcakes en mix eerst de boter heel goed, tot nagenoeg wit.
Dan pas voeg ik de mix en eieren toe. Dit niet langer mixen dan nodig. Is alles "opgelost", dan is het goed.

Ik vul de papiertje met een spuitzak, eerst de buitenrand en dan door naar binnen. En hou 35/40 gram per papiertje aan.
Sinds ik deze werkwijze hanteer, gaat het goed.

Succes en hopelijk lukt het een volgende eer om geen zwevende cupcakes te hebben.

4

Nice lady schreef:

En hou 35/40 gram per papiertje aan.

Ik neem aan dat dit voor een gewone cupcake is? ;)

5

Anna_4 schreef:
Nice lady schreef:

En hou 35/40 gram per papiertje aan.

Ik neem aan dat dit voor een gewone cupcake is? ;)

Dit is voor een gewone cupcake, dus geen mini  ;)

6

met een speld een heel klein gaatje in de bodem prikken en als je met een spuitzak vult deze aanzetten in het midden, dan zou het goed moeten zijn

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Toevallig vandaag mini's gebakken. Met de HoM niks aan de hand, met de Wilton had ik ook lucht onderin. Heb ze deze keer met een lepel gevuld (terwijl ik eigenlijk altijd een spuitzak gebruik). Dus beide op dezelfde manier. Ik prik ook altijd een gaatje in het midden, maar bij de Wilton hielp dit dus niet

8

Ik klop ook altijd even een paar keer met mijn bakplaat op het aanrecht zodat het lucht eruit kan. Misschien helpt dat.

Groetjes Gülendem

9

Ik heb dat ook wel eens. Vooral niet te lang mixen!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

Super tips! Vooral het afwegen (40 gram) heeft mij het beste geholpen, heb evengoed heel luchtig gemixt ;)

11

Anna_4 schreef:

Super tips! Vooral het afwegen (40 gram) heeft mij het beste geholpen, heb evengoed heel luchtig gemixt ;)

:thumb: