Onderwerp: Huisje maken

Wie kan mij helpen?
Voor de verjaardag van de vriend  van mijn dochter wil ik een taart maken, met daarop een huisje en een zwembad.

Het huisje kan ik beter met cake dan met biscuit maken, toch?
Hebben jullie tips hoe ik het huis het beste op kan bouwen en hoe ik het water in het zwembad zo echt mogelijk laat lijken?

Alvast bedankt

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

2

Re: Huisje maken

Biscuit kan, maar wel met een stevige vulling...denk aan opgeklopte ganache, voor water doe je dat het beste met piping gel dat je jou keuze blauw kleurt ( google is your friend,)
Trouwens....erg leuk idee, succes!

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen

3

Ik heb eens een schuurtje gemaakt. Heb daarvoor gewoon biscuit gebruikt en in een rechthoek gesneden. Die twee of drie keer gevuld, bovenop het huisje ook een laag vulling en daar het dak weer op. Ook gewoon in vorm gesneden.

Alles wel horizontaal vullen (niet vullen en dan op zijn kant zetten, want dan loopt de vulling er uit als je pech hebt).
Een stevige vulling is wel aan te raden, dat werkt een stuk makkelijker.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Google is inderdaad my friend.  Ik wel een aantal ideeën opgedaan.  Als vulling wilde ik bosvruchtenbavarois  gebruiken. Niet echt stevig, maar dat vindt hij het lekkerste.
Piping gel heb ik nog nooit mee gewerkt, dat ga ik van de week eens uitproberen.
Bedankt voor de ideeën, ik ga aan de slag.

Google is inderdaad my friend.  Ik wel een aantal ideeën opgedaan.  Als vulling wilde ik bosvruchtenbavarois  gebruiken. Niet echt stevig, maar dat vindt hij het lekkerste.
Piping gel heb ik nog nooit mee gewerkt, dat ga ik van de week eens uitproberen.
Bedankt voor de ideeën, ik ga aan de slag.