Lizetje schreef:Esther68 schreef:1mm? dan kijk je toch door de laag heen? Of er moet een hele dikke laag bc oid onder zitten . Vind het, eerlijk gezegd, ook een beetje raar dat de fondant de smaak van de taart verziekt....Dan zou ik helemaal geen fondant gebruiken, maar iets anders.....Ben eigenlijk wel benieuwd welke fondant jullie dan gebruiken
Ik gebruik marsepein en dit is misschien wat steviger dan fondant. Ik rol uit met de gele ring, denk zo'n mm of 4-5? Wanneer ik de lap op de taart leg duw ik gelijk de randen aan. Dan scheurt die daar iig niet meer. Ook een te grote lap kan ervoor zorgen dat er scheuren komen. Door het gewicht. Ik heb het wel eens gehad en denk nu dat het toen door te veel kleurstof kwam.
Bedankt voor je reactie. Maar als een donkere kleur wilt hebben zul je toch meer kleurstof moeten gebruiken. Ik gebruik inderdaad veel fondant anders weet ik niet hoe ik de fondant er goed verspreid over krijg zodat ik aan elke kant genoeg heb. Als ik de lap erop heb liggen krijg ik meteen scheurtjes, ik krijg helemaal geen kans om de randen eerst aan te drukken.
Het vergt wat oefening hoor Ik had eerst ook hele grote lappen, bang dat ik te weinig zou hebben. Maar nu is dat al een stuk minder. Wat ik me bedenkt (en wat ik in het begin ook wel eens had), als je lap te groot is, en je draait je taart om de zijkant glad te strijken, dan draait ie het gewicht mee en daar krijg je ook scheuren van. ik denk echt dat je moet proberen wat minder te gebruiken.
Overigens, als ik echt donkere kleuren moet hebben, dan begin ik er niet eens aan om zelf te kleuren. Zwart, rood, bruin, d-groen die koop ik ook gewoon voorgekleurd. Dan moet er idd zoveel kleurstof bij dat het niet meer te handelen is.
http://www.facebook.com/TQofPopsI'm not insane, I'm mentally hilarious