1

Onderwerp: Mascarpone vulling

Ik begrijp nu waarom mijn ouders vroeg gek werden van mijn vragen, eigenlijk soms nog steeds! Ben wat je noemt een perfectionist.

Maar hier komt vraag 294749437. Ik heb dus besloten om een bruidstaart te vullen met twee smaken frambozen en vanille. Voor beide recepten gebruik ik 100ml per bakje mascarpone. Maar nu komt die, hoeve bakjes heb ik in hemels naam nodig! Het gaat om de maten 20-25-30-35. Per taart komt er 1 laagje frambozen mascarpone en een laagje vanille mascarpone. Dacht zelf aan 10 stuks intotaal, maar is het teveel of te weinig?

Ik hoor het van jullie!

Ps. de beste wensen nog!

2 Laatst bewerkt door Carien (01-01-2014 21:29)

Re: Mascarpone vulling

Bij AH-XL heb je mascarpone in 500ml, maar dit ter zijde ;)

Ik neem aan dat je de vulling al eens eerder gemaakt hebt? En dat je weet dat deze vulling in de koeling hoort? En dat de bruidstaart dus niet langdurig te pronk kan staan?

Wanneer je weet hoeveel van deze vulling je gebruikt hebt in een taart, kun je de hoeveelheid omrekenen mbv de inhoudsmaat van de taart.

een 20cm rond = 2.4ltr
een 25cm rond = 3.7ltr

als je voor de 20cm 100ml nodig hebt, heb je voor de 25cm 100 : 2.4 * 3.7 = 154ml nodig :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

Bij AH-XL heb je mascarpone in 500ml, maar dit ter zijde ;)

Ik neem aan dat je de vulling al eens eerder gemaakt hebt? En dat je weet dat deze vulling in de koeling hoort? En dat de bruidstaart dus niet langdurig te pronk kan staan?

Wanneer je weet hoeveel van deze vulling je gebruikt hebt in een taart, kun je de hoeveelheid omrekenen mbv de inhoudsmaat van de taart.

een 20cm rond = 2.4ltr
een 25cm rond = 3.7ltr

als je voor de 20cm 100ml nodig hebt, heb je voor de 25cm 100 : 2.4 * 3.7 = 154ml nodig :)

De taart zal de gehele avond in de koeling staan pas bij de laatste jurk zal de taart uit de koeling gehad worden en aangesneden worden (het is een Marokkaanse bruiloft). 

Bedankt voor de tip! Ik zal maar eens AH xl bezoeken. Nooit geweten dat er een je het op die manier kon uitreken! Superhandig en meteen genoteerd. Maar is het voor 1 laag of 2?

4

ik weet niet hoeveel je ervan nodig hebt, ik heb die vulling zelf nooit gemaakt.
Ik nam aan dat jij dat wel had gedaan en dus een hoeveelheid bij een vorm wist :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl