Re: mini oliebol uit de cakepopmaker verleden jaar al eens gemaakt
Ik ga ze ook straks maken, moet de cakepop maker ingevet worden en zo ja kan dat met baukje spray of moet dat met iets anders.
groetjes en een gezellige jaarwisseling.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » mini oliebol uit de cakepopmaker verleden jaar al eens gemaakt
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga ze ook straks maken, moet de cakepop maker ingevet worden en zo ja kan dat met baukje spray of moet dat met iets anders.
Ik heb de cakepopmaker alleen de eerst keer ingespoten dus net voor ik begon en inderdaad heb ik dat ook gewoon met de baukje bakspray gedaan.
Dus alleen net voor je begint de rest heb ik niet meer ingespoten
Voor jullie ook een hele fijne avond en een heel goed uiteinde
vonn schreef:Ik ga ze ook straks maken, moet de cakepop maker ingevet worden en zo ja kan dat met baukje spray of moet dat met iets anders.
Ik heb de cakepopmaker alleen de eerst keer ingespoten dus net voor ik begon en inderdaad heb ik dat ook gewoon met de baukje bakspray gedaan.
Dus alleen net voor je begint de rest heb ik niet meer ingespoten
Voor jullie ook een hele fijne avond en een heel goed uiteinde
dank je wel, ga er zo aan beginnen.
Kan het ook in de siliconen vorm in de oven de pop oliebolletjes? Hoeveel graden moet het dan en hoe lang?
geniaal idee, ga ik zeker proberen. Vind het altijd zo een zooitje met frituurvet Bedankt voor het idee
Oliebollen in frituurvet?????? Getsie
En ook hier super de luxe gelukt !
Ik lust echt geen oliebollen maar deze zijn echt lekker , ik heb sukade door de oliebollenmix gemengd.
MMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmm.....
En ook hier super de luxe gelukt !
Ik lust echt geen oliebollen maar deze zijn echt lekker , ik heb sukade door de oliebollenmix gemengd.
MMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmm.....
Ze zijn mooi geworden en leuk dat iedereen ze ook gewoon lekker vind
Kan het ook in de siliconen vorm in de oven de pop oliebolletjes? Hoeveel graden moet het dan en hoe lang?
Hallo Ik kan het je echt niet vertellen want heb dat nog niet geprobeerd dus dat zou je even moeten proberen.
Nou ik heb voor de zekerheid eerst maar een pak HomeMade Browniemix gebruikt dat ik nog in de kast had staan en dat net over datum was. Het was wel even rommelen. Ik had het beslag in een ziplockzakje gedaan en daar een hoekje afgeknipt, maar dat is heel lastig te doseren zonder zelf onder de rommel te komen. Er lag dus ook meer beslag naast de bakjes dan erin, maar goed, we zijn toch maar met ons tweetjes. Het resultaat is in ieder geval origineel en smaakt prima.
(Ik vond het met de oliebollenmix net wat te riskant voor de eerste keer. Daar kan zoveel bij mis gaan dat ik dan achteraf nooit weet waar het aan ligt... Daarom maar iets genomen waarvan ik weet hoe het hoort te smaken :-) )
Nog wel een vraagje: ik merk wel dat ik toch wel af en toe met dat vorkje de bakplaat raak, zeker omdat ik het ook niet te lang open wil laten staan en dan sneller ga dan misschien verstandig is. Hebben jullie dat ook? Zijn er ergens kunststof vorkjes of zo? Het zou toch zonde zijn als na een keer of 10 gebruiken de hele boel onder de krassen zit...
Nou ik heb voor de zekerheid eerst maar een pak HomeMade Browniemix gebruikt dat ik nog in de kast had staan en dat net over datum was. Het was wel even rommelen. Ik had het beslag in een ziplockzakje gedaan en daar een hoekje afgeknipt, maar dat is heel lastig te doseren zonder zelf onder de rommel te komen. Er lag dus ook meer beslag naast de bakjes dan erin, maar goed, we zijn toch maar met ons tweetjes. Het resultaat is in ieder geval origineel en smaakt prima.
(Ik vond het met de oliebollenmix net wat te riskant voor de eerste keer. Daar kan zoveel bij mis gaan dat ik dan achteraf nooit weet waar het aan ligt... Daarom maar iets genomen waarvan ik weet hoe het hoort te smaken :-) )
Nog wel een vraagje: ik merk wel dat ik toch wel af en toe met dat vorkje de bakplaat raak, zeker omdat ik het ook niet te lang open wil laten staan en dan sneller ga dan misschien verstandig is. Hebben jullie dat ook? Zijn er ergens kunststof vorkjes of zo? Het zou toch zonde zijn als na een keer of 10 gebruiken de hele boel onder de krassen zit...
Ik gebruik er zo'n chocoladevorkje voor en prik gewoon in het bolletje dus ik raak het apparaat niet aan.
En bij de oliebolletjes kan er echt niks mis gaan hoor als je de mix gebruik van gemak in een pak is het alleen even mixen vullen 4 minuten erin en klaar er kan echt niks mis gaan.
En ik doe het wel op mijn gemakje hoor en laat hem gewoon open zolang nodig is en daar is niks mis mee.
Om te vullen dat doe ik gewoon met een puntzak en die koop ik bij de sligro.
Het zijn gewoon snoepzakjes en die doen het prima.
Misschien gewoon eens een paar bij de snoepwinkel halen om te proberen.
Ik doe het altijd met de middelste kan je zo in het bolletje steken en eruit halen dat werkt echt heel erg goed.
Zo'n vorkje zit er inderdaad bij, maar kennelijk is mijn fijne motoriek niet zo geweldig, hihihi. Ik prik er soms net doorheen in mijn haast. Ik denk dat ik het volgende keer probeer door het hele apparaat op zijn kop op een ovenwant te leggen, wat ik als tip hier las.
En ja met die gemak-in-een-pak-mix schijnt het heel simpel te zijn, maar ik heb dus per ongeluk de gewone oliebollenmix gehaald en dat moet dan weer rijzen enzo... Dus ik dacht ik speel op safe :-)
Zo'n vorkje zit er inderdaad bij, maar kennelijk is mijn fijne motoriek niet zo geweldig, hihihi. Ik prik er soms net doorheen in mijn haast. Ik denk dat ik het volgende keer probeer door het hele apparaat op zijn kop op een ovenwant te leggen, wat ik als tip hier las.
En ja met die gemak-in-een-pak-mix schijnt het heel simpel te zijn, maar ik heb dus per ongeluk de gewone oliebollenmix gehaald en dat moet dan weer rijzen enzo... Dus ik dacht ik speel op safe :-)
HUh? wat bedoel je met apparaat op zijn kop leggen? die snap ik niet en dat ding is toch heet?
Als je dat vorkje gewoon horizontaal houd dus recht ervoor houd en niet schuin naar beneden prikken dan gaat het altijd goed want als je tever prikt komt het vorkje er aan de andere kant weer uit maar dat is in het balletje boven het gaatje
Ik weet echt niet wat je allemaal doet hahaha maar je haalt wel rare kunstjes uit met je cakepopmaker.
Ja hij is heet... Daarom leggen sommige dames hier hem dus (op zijn kop) op een ovenwant. Dat las ik in ieder geval een paar keer toen ik de zoekfunctie gebruikte om te zoeken naar reviews om te beslissen welk apparaat ik zou kopen :-) Het scheelt in ieder geval het draaien van die 12 bolletjes.
Ik denk dat ik inderdaad te schuin prik, nu je het zegt. Volgende keer wat rustiger en platter prikken dan maar!
Ja hij is heet... Daarom leggen sommige dames hier hem dus (op zijn kop) op een ovenwant. Dat las ik in ieder geval een paar keer toen ik de zoekfunctie gebruikte om te zoeken naar reviews om te beslissen welk apparaat ik zou kopen :-) Het scheelt in ieder geval het draaien van die 12 bolletjes.
Ik denk dat ik inderdaad te schuin prik, nu je het zegt. Volgende keer wat rustiger en platter prikken dan maar!
Oke je bedoelt als je de balletjes om wilt draaien begrijp ik nu?
Ik draai de balletjes eigenlijk nooit om.
Als je cakepops maakt doe je ze meestal door de chocolade heen en dan maakt het niet uit dat de onderkant wat bruiner is dan de bovenkant want dat zie je toch niet.
Maar de oliebolletjes doe ik ook niet omdraaien hoor.
ALs de de gaatjes vol genoeg vult dan raken ze aan de bovenkant ook de het apparaat wel en dan worden ze wel iets lichter dan de omderkant maar niet hinderlijk vind ik.
Als je bij de appelkaneelballetjes kijkt dan zie je ook dat één kant ietsje pietsje lichter is maar ik vind dat niet erg
Klinkt als een geweldig recept. Ondanks dat het inmiddels 1 januari heb ik deze week nog wel tijd om het uit te proberen! Dank voor het delen!
Klinkt als een geweldig recept. Ondanks dat het inmiddels 1 januari heb ik deze week nog wel tijd om het uit te proberen! Dank voor het delen!
Nou gewoon doen hoor haha want ook vandaag of morgen zijn ze lekker
Ik heb de oliebolletjes en de kaneel bolletjes geprobeerd, en een waar succes vooral de kaneel bolletjes heerlijk, ik plaats niet vaak een berichtje maar dit moest ik ook even kwijt,HEERLIJKKKKK.
Ik heb de oliebolletjes en de kaneel bolletjes geprobeerd, en een waar succes vooral de kaneel bolletjes heerlijk, ik plaats niet vaak een berichtje maar dit moest ik ook even kwijt,HEERLIJKKKKK.
Dat is aardig van je dankjewel en zo leuk dat iedereen ze ook geprobeerd heeft
Wat een super leuk idee... Hier ook nooit een cakepop maker aangeschaft, maar begin nu ernstig te twijfelen.. Lijkt me leuk om eens te proberen!
Bedankt voor het opnieuw delen (zou het einde van dit jaar weer doen hahaha)
Wat een super leuk idee... Hier ook nooit een cakepop maker aangeschaft, maar begin nu ernstig te twijfelen.. Lijkt me leuk om eens te proberen!
Bedankt voor het opnieuw delen (zou het einde van dit jaar weer doen hahaha)
Haha ja dat doe ik denk ik ook maar want je merkt toch dat veel mensen het verleden jaar ook gemist hebben
Ik had de mix die moet rijzen.......een deel met en een deel zonder rozijnen, maar hier was het geen succes :-(
Volgende keer jouw pak maar eens proberen
Ik had de mix die moet rijzen.......een deel met en een deel zonder rozijnen, maar hier was het geen succes :-(
Volgende keer jouw pak maar eens proberen
Dat is jammer en ja met het gemak in een pak heb je echt geen problemen hoor.
De pakken zijn nog te koop dus je zou het nog kunnen proberen
Ze zij immers zo klaar.
Beste
Ik heb geprobeerd om de oliebolletjes te maken in een siliconen cupcake vorm, maar dat ging niet goed. Zelfs na een half uur,, en het tweede baksel na een uur was het nog niet goed. Kan het alleen in zo'n apparaat of doe ik iets niet goed?
In afwachting van je antwoord
verblijf ik met vriendelijke groeten
Anja Wierckx uit Breda
Beste
Ik heb geprobeerd om de oliebolletjes te maken in een siliconen cupcake vorm, maar dat ging niet goed. Zelfs na een half uur,, en het tweede baksel na een uur was het nog niet goed. Kan het alleen in zo'n apparaat of doe ik iets niet goed?
In afwachting van je antwoord
verblijf ik met vriendelijke groetenAnja Wierckx uit Breda
Nee ik wist niet of het ook in de oven kon maar dan zal dat inderdaad niet goed gaan.
Er hadden wel een paar mensen naar gevraagd maar ik heb dat nooit geprobeerd.
We weten nu dus ook meteen dat in de oven niet werkt.
Dan zou het inderdaad alleen in de cakepopmaker gaan
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » mini oliebol uit de cakepopmaker verleden jaar al eens gemaakt