1 Laatst bewerkt door dollelollypop (28-12-2013 16:55)

Onderwerp: mini oliebol uit de cakepopmaker verleden jaar al eens gemaakt

Ik heb de mini oliebollen die ik verleden jaar met de cakepopmaker gemaakt had weer gemaakt voor degene die het verleden jaar gemist hebben.
Leuk, lekker en klein zo op de tafel met ouderjaarsavond.
Hier vinden ze ze erg lekker dus ik zou zeggen probeer ze eens een keertje.
4 minuten in de cakepopmaker

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GB7QFDHQ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DGIANDP7-D.jpg

2

Re: mini oliebol uit de cakepopmaker verleden jaar al eens gemaakt

geniaal idee, ga ik zeker proberen. Vind het altijd zo een zooitje met frituurvet Bedankt voor het idee

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

movin schreef:

geniaal idee, ga ik zeker proberen. Vind het altijd zo een zooitje met frituurvet Bedankt voor het idee

Graag gedaan ik had het verleden jaar geprobeerd en hier ook geplaatst en dacht ik deel het nog maar eens want ze zijn echt leuk, lekker en snel klaar en uit een pak haal je er ongeveer 40 tot 45 stuks.

4

Hier ben ik echt benieuwd naar...bedankt!

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen

5 Laatst bewerkt door dollelollypop (28-12-2013 18:27)

voor als jullie deze ook gemist hebben en ook leuk vinden op de tafel met oudejaarsavond.
Appel/kaneelcake gerold door de kaneelsuiker en die zijn nog lekkerder :)
De cake met de 2 appels ( en het zakje kaneelsuiker wat erbij zit ) in stukjes gesneden in de cakepopmaker tot het randje en dan 3 minuten in de cakepopmaker als ze klaar zijn door de gesmolten boter rollen en daarna meteen door de kaneelsuiker ( gewoon wat suiker met kaneel in een bakje gedaan ) rollen.
Ik heb ze daarna nog wel even in een grote zeef gerold zodat er wat suiker afgaat anders zit er teveel suiker op vond ik.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVCTUHXX-D.jpg

6

Je moet er maar opkomen, geweldig!

Eetje schreef:

Je moet er maar opkomen, geweldig!

Ik had het allemaal al verleden jaar gemaakt met de feestdagen maar dacht ik plaats het nu weer want het staat wel leuk met oudjaar op tafel :)

8

Wat grappig ik heb het idee van jou, trouwens ook naar aanleiding van jou posts een cake pop maker gekocht en ook vandaag de oliebolletjes geprobeerd... bijna eng! Dank voor je inspiratie enne ze waren heerlijk!!

Vera12345 schreef:

Wat grappig ik heb het idee van jou, trouwens ook naar aanleiding van jou posts een cake pop maker gekocht en ook vandaag de oliebolletjes geprobeerd... bijna eng! Dank voor je inspiratie enne ze waren heerlijk!!

Haha ja dat is wel heel toevallig maar ook erg leuk dus graag gedaan en fijn dat het je zo goed is bevallen :)

10

Ik wil ze ook graag gaan maken maar bij ons in t dorp hadden ze bij de supermarkt deze mix niet....
Waar is deze te koop?

Groetjes, Avy
`Herinner je gisteren, Droom van morgen, Maar leef vandaag`

11

Volgens mij hebben ze deze mix bij bijna elke supermarkt in deze tijd van het jaar.
Toevallig heb ik ze ook gemaakt van de week, lekker!
Ik maak ook wel eens cakebolletjes met de mix voor stroopwafelcake, ook lekker!
Op het pak van de oliebollenmix staat trouwens ook een variatie met kwark, heeft iemand dit al eens geprobeerd? Lijkt me ook wel lekker!

@delollypop, mooi gepresenteerd zo, mooi foto's!

Avy schreef:

Ik wil ze ook graag gaan maken maar bij ons in t dorp hadden ze bij de supermarkt deze mix niet....
Waar is deze te koop?

Ik heb het bij de A.H. gekocht maar denk dat ze het bij de jumbo en C1000 ook wel hebben.

13

Ik vind het zo'n leuk idee! Staat ook heel gezellig, zo'n schaal met kleine balletjes :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Super, jij hebt altijd leuke ideeen en tips

15

Ziet er super uit, en is vast ook een stuk minder vet. Zit er wel olie doorheen???

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

Sneezle schreef:

Ziet er super uit, en is vast ook een stuk minder vet. Zit er wel olie doorheen???

Allemaal weer heel hartelijk dank voor jullie leuke reacties omdanks dat ik ze verleden jaar ook al geplaatst had maar ik dacht ik zet ze er gewoon weer op nu ik ze weer gemaakt heb voor degene die het verleden jaar gemist hebben :)

Er zit geen olie doorheen en alleen wat in het pak zit zit er doorheen.
Inderdaad niet vet maar ook niet heel erg droog hoor en best lekker.
je moet het gewoon eens proberen want zo'n pak is zo gemaakt en je bent zo klaar.
Er kwamen uit het pak zo'n 40/45 balletjes dus dan ben je 4 x 4 minuten aan tijd kwijt
Je hebt ze dus binnen een half uurtje klaar :)

17

Ik vond ze inderdaad ook helemaal niet droog, juist erg lekker!

Marianne schreef:

Ik vind het zo'n leuk idee! Staat ook heel gezellig, zo'n schaal met kleine balletjes :)

Hallo Marianne

Ik heb mail naar je gestuurd met de foto's en dankjewel voor je bericht, erg leuk :)

Vera12345 schreef:

Ik vond ze inderdaad ook helemaal niet droog, juist erg lekker!

:)

20

Wauw, echt ontzettend leuk!! Dat ga ik misschien ook nog wel proberen! (moet morgen dan want we zijn niet thuis met oud&nieuw...)

vraagje: stinkt je huis dan ook zo naar dat bakken? want dan ga ik dat dus in de schuur doen....

Er is altijd wel een reden voor taart!

21 Laatst bewerkt door nikita14 (29-12-2013 21:41)

ik heb het vorig jaar ook gedaan het was een groot succes Ik wil het dit jaar ook weer doen en ook de suikerkaneel balletjes (als ik ze kan vinden tenminste) ondertussen gevonden dus dacht ik deel ze gelijk ze zijn echt te lekker namelijk http://gewoonmarieke.com/2012/12/11/kaneel-bollen/

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

22

Kun je dit ook maken met een cake pop bakblikje (van de xenos)? Niet in het bezit van een cakepop maker, maar vind dit echt een goed idee! :D

23

Suus83 schreef:

Wauw, echt ontzettend leuk!! Dat ga ik misschien ook nog wel proberen! (moet morgen dan want we zijn niet thuis met oud&nieuw...)

vraagje: stinkt je huis dan ook zo naar dat bakken? want dan ga ik dat dus in de schuur doen....

Het ruikt naar gebak omdat je ze niet frituurt maar bakt. Gezonder en minder stank!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

24

Dank je voor je reactie! dacht t wel, maar misschien rook t beslag nog. dan kan ik t rustig in de keuken proberen! :D

Er is altijd wel een reden voor taart!

nikita14 schreef:

ik heb het vorig jaar ook gedaan het was een groot succes Ik wil het dit jaar ook weer doen en ook de suikerkaneel balletjes (als ik ze kan vinden tenminste) ondertussen gevonden dus dacht ik deel ze gelijk ze zijn echt te lekker namelijk http://gewoonmarieke.com/2012/12/11/kaneel-bollen/

Inderdaad is de link de balletjes waar ik ze ook ooit heb gezien maar ik heb alleen niet het recept van deze link gebruikt maar gewoon van koopmans de appel/kaneelcake en die door de kaneelsuiker gerold :)