Re: mini oliebol uit de cakepopmaker verleden jaar al eens gemaakt

Pooh schreef:
Suus83 schreef:

Wauw, echt ontzettend leuk!! Dat ga ik misschien ook nog wel proberen! (moet morgen dan want we zijn niet thuis met oud&nieuw...)

vraagje: stinkt je huis dan ook zo naar dat bakken? want dan ga ik dat dus in de schuur doen....

Het ruikt naar gebak omdat je ze niet frituurt maar bakt. Gezonder en minder stank!

Inderdaad ruik je helemaal niks en rookt het ook niet :)

goudvisje schreef:

Kun je dit ook maken met een cake pop bakblikje (van de xenos)? Niet in het bezit van een cakepop maker, maar vind dit echt een goed idee! :D

Ik weet niet of je in de oven hetzelfde resultaat krijgt maar dat zou je even moeten proberen.

28

Misschien ga ik het morgen proberen. Volg je het oliebollenrecept helemaal op? Dus rijzen ed? Thnx voor het delen!

goudvisje schreef:

Misschien ga ik het morgen proberen. Volg je het oliebollenrecept helemaal op? Dus rijzen ed? Thnx voor het delen!

Er zit geen rijstijd bij want het is het pak van koopmans compleet pakket gemak in een pak.
Je gooit alles in de mixer met 300 ml water, even een minuut mixen en dan beginnen dus je bent heel snel klaar met 1 pak.

30

ik heb ze er nu in zitten maar worden niet echt bruin en ook niet gaar na 4 min.
doe ik iets verkeerd?

31 Laatst bewerkt door dollelollypop (30-12-2013 18:36)

Bettyboop schreef:

ik heb ze er nu in zitten maar worden niet echt bruin en ook niet gaar na 4 min.
doe ik iets verkeerd?

Heb je de gaatjes wel vol genoeg?
en ik weet niet welke cakepopmaker je hebt maar ik heb de cacepopmaker van Inventum.
Ik heb ze er echt maar 4 minuten in gedaan en ze waren gewoon gaar en ook bruin.
Dus volgens mij doe je niks verkeerd?
En toch wel het pak genomen van koopmans gemak in een pak dus niet de oliebollenmix die eerst moet rijzen?
Ik ben benieuwd naar je antwoord want het zou toch echt gewoon moeten lukken.
Twee vrienden van me hebben ook een poging gewaagd en die zijn gewoon gelukt.
Ik ben toch bang dat je dan de verkeerde oliebollenmix hebt gekocht???

32

Heb ze vandaag ook gemaakt. Niet met Koopmans mix maar gewoon eigen recept.
En bij mij ook maar 4 minuten bakken. Heb de cakepopmaker van Princess.
Ziet er super gezellig uit (én lekker uiteraard :D )

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/1528630_568843096528029_1040208141_n.jpg

33

ik heb voor de veiligheid vanmiddag die mix 'gemak in een pak' gekocht en heb de cakepopmaker vd action en dat ging ook prima!
wel beginnen ze meteen te rijzen waardoor er bij de eerst gevulde balletjes randjes waren (die waren al flink aan t rijzen voordat ik de laatste gevuld had). Ik vind dat zelf niet storen, maar iets minder beslag zal t vast ook oplossen ;)

Er is altijd wel een reden voor taart!

34

Wat een geweldig idee dit. Dit was het laatste zetje wat ik nodig had om uiteindelijk toch een popcakemaker te kopen. (Ik ben na het lezen van alle reacties hier voor de Babycakes gegaan :-) ) En die is nu onderweg...

Nu ben ik dus kennelijk erg blont, want ik heb 'gewone' oliebollenmix van Koopmans meegenomen. Ik heb liever geen rozijnen in mijn oliebollen, dus ik dacht als ik zo'n gewoon pak koop hoef ik tenminste niks weg te gooien enzo.
Maar ja, dat moet dus - volgens de verpakking - wel 45 minuten rijzen. Iemand enig idee hoe je dat nou moet oplossen als je het in de popcakemaker wil doen?

35

Ik heb de popcake maker van de action gekocht gewoon om te zien of ik het wat vond, werkt ook prima maar bij mij moeten ze wel 6 minuten bakken. Heb wel de gewone oliebollenmix van koopmans gebruikt en 45 min laten rijzen.

36

Hanneke73 schreef:

...
Maar ja, dat moet dus - volgens de verpakking - wel 45 minuten rijzen. Iemand enig idee hoe je dat nou moet oplossen als je het in de popcakemaker wil doen?

Gewoon het beslag maken volgens de gebruiksaanwijzing en dus gewoon laten rijzen.
Als het beslag klaar is kun je het gewoon in de cakepop maker doen.
Het recept dat ik gebruikt heb voor de balletjes van de foto hierboven is ook gewoon een recept wat 2x moet rijzen.

37

Ik heb ze net ook gemaakt. Echt super leuk!!
De mix moest wel rijzen. Zag pas later dat je de kant en klare "moest" gebruiken. Maar het is prima gelukt. Ben begonnen met 4 minuten. Maar uiteindelijk heb ik ze ongeveer ik 5 minuten gedaan.
Ik vind wel dat ze wat licht van kleur blijven. Maar wil ze niet langer bakken, want de binnenkant is prima. Misschien dat het komt omdat ze niet in het vet gebakken worden.

dollelollypop, super bedankt voor de tip!
Ook de appel-kaneel balletjes die hier voorbij kwamen ga ik een keer proberen. Zo wordt de cakepopmaker multifuncioneel. :-)

38

dan probeer ik volgend jaar ook de gewone mix, is toch een stuk voordeliger....
en die andere cakeballetjes worden ook nog getest over een poosje :)

Er is altijd wel een reden voor taart!

Jeetje wat leuk al die reacties en al die mensen die het ook geprobeerd hebben :)
Vind het zo leuk dat iedereen het ook gewoon probeert.
Ik kreeg net van een vriendin van mij een berichtje over de oliebolletjes dat ze bij de action ( nu weet ik niet of ze de site bedoelt ) denken dat ze de eerste zijn die de oliebolletjes met de cakepopmaker gemaakt hebben maar ik had het natuurlijk verleden jaar al geprobeerd en ook geplaatst dus nu wilt ze mijn foto erbij zetten haha, best grappig.
En hebben julllie al gezien dat mijn oliebolletjes boven in de banner staan.
Marianne vroeg of ze mijn foto mocht gebruiken om de nieuwjaarsgroet te plaatsen dus ik ben best wel een klein beetje vereerd :)

In ieder geval heel erg bedankt voor alll jullie leuke reacties en vooral omdat jullie het ook geprobeerd hebben, heel leuk om allemaal te lezen.
Bedankt allemaal en een fijne jaarwisseling gewenst met heel veel mini oliebolletjes :)

40

Ben het aan het uitproberen, en ze worden heel mooi rond, en lekker!!! Heel erg bedankt voor de tip. :D

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

Sneezle schreef:

Ben het aan het uitproberen, en ze worden heel mooi rond, en lekker!!! Heel erg bedankt voor de tip. :D

Graag gedaan hoor en als je ze proeft vind je ze vast ook erg lekker :)

42

De appel-kaneelballetjes staan af te koelen, ik ben benieuwd morgen!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

43 Laatst bewerkt door dollelollypop (30-12-2013 23:35)

Pooh schreef:

Nou ik weet bijna zeker dat je ze lekker gaat vinden want ik had ze met de kerst ook liggen 50 stuks en ze waren allemaal op :p

44

Gisteravond ook de mini balletjes gebakken, en terwijl ik aan t bakken was kwam de buurvrouw binnen, wat ben jij nou aan t doen? uitgelegd, geproefd, lekker! dus schaaltje mee.... kinderen oh lekker mam..... vriendin kwam nog, ook wat mee...... dus zeer geslaagd! En ik kan weer gaan bakken.......

Groetjes, Avy
`Herinner je gisteren, Droom van morgen, Maar leef vandaag`

Avy schreef:

Gisteravond ook de mini balletjes gebakken, en terwijl ik aan t bakken was kwam de buurvrouw binnen, wat ben jij nou aan t doen? uitgelegd, geproefd, lekker! dus schaaltje mee.... kinderen oh lekker mam..... vriendin kwam nog, ook wat mee...... dus zeer geslaagd! En ik kan weer gaan bakken.......

Ja ze zijn snel op hoor als ze er eenmaal beginnen, dat is hier precies hetzelfde :)
Bakse en een fijne jaarwisseling voor iedereen :)

46

dollelollypop schreef:
Pooh schreef:

Nou ik weet bijna zeker dat je ze lekker gaat vinden want ik had ze met de kerst ook liggen 50 stuks en ze waren allemaal op :p

Ze gaan zeker op, maar niet aan mij, ik hou er niet zo van. Ik vind het gewoon leuk om te maken. ;)
Voor mezelf heb ik een chocoladefontein, met soesjes, koekjes, marshmallows...... :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Pooh schreef:
dollelollypop schreef:
Pooh schreef:

Ze gaan zeker op, maar niet aan mij, ik hou er niet zo van. Ik vind het gewoon leuk om te maken. ;)
Voor mezelf heb ik een chocoladefontein, met soesjes, koekjes, marshmallows...... :D

Inderdaad ook erg lekker maar je gaat er toch zeker wel even eentje proeven want anders kan je er niet over meepraten hahaha.

48

ik heb waarschijnlijk de verkeerd pak gekocht deze moet eerst rijzen! helaas maar ga het vandeweek nog een keertje proberen! bedankt  voor je reactie

49

Ik heb ook niet de kaneelballetjes gemaakt!!
wat ontzettend lekker! en gemakkelijk om te maken!
Oliebolletjes kom ik niet meer aan toe, maar het idee bewaar ik voor volgend jaar!!
fijne jaarwisseling allemaal en alle goeds voor 2014

Bettyboop schreef:

ik heb waarschijnlijk de verkeerd pak gekocht deze moet eerst rijzen! helaas maar ga het vandeweek nog een keertje proberen! bedankt  voor je reactie

Maar ik heb hier wel gelezen dat ze ook de oliebollenmix die moest rijzen gebruikt hebben en dat scheen ook goed te gaan maar moet je alleen iets langer in de popmaker laten zitten.
Ik heb volgens mij 5 en 6 minuten voorbij zien komen.
Maar als je het gemak in het pak koop weet ik het zeker en die hoef je niet te laten rijzen, kan je direct gebruiken en hoeft er maar 4 minuten in :)
Succes.