1

Onderwerp: Regenboogtaart ... Help help help

Ik heb vandaag een test gedaan om een regenboogtaart te maken en ik vind hem afgrijselijk.
Ik heb biscuit mix van Aveve gebruikt en een bakvorm van 15cm. Baktijd 12min.

Gebruikte kleuren zijn: Wilton Red, Wilton Lemon Yellow, voor het oranje beetje van beide, Wilton Kelly Green, Wilton Sky bleu celeste, Spectum Fushia en Spectrum Violet
http://i39.tinypic.com/2zr3hmp.jpg

Zoals jullie kunnen zien is het rood flets, het oranje is onbestaand (het deeg was oranje voor ik het bakte), het geel is gewoon deegkleur, en het paars is ook maar zo en zo.

Ik had het filmpje van deleukstetaartenshop op youtube gekeken voor ik begon. Daar werd in gezegd dat ik niet teveel kleurstof moest gebruiken omdat bij het bakken deze sterker uitkomt. Niet dus :(

Hoe kan ik mijn kleuren krachtiger maken?

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

2

Re: Regenboogtaart ... Help help help

Phoe, ik denk toch meer kleurstof erin gooien. Ik heb hem zelf ook gemaakt en toen cakebeslag gebruikt, tegen het uitdrogen bij het bakken van zulke dunne lagen. Ik vond juist dat de kleuren terugliepen door het bakken.
Wat ook kan, heb ik bij macarons weleens gehad, dat de oventemperatuur te hoog is en dat de kleuren daarop terug liepen. Ik weet niet meer hoe hoog ik mijn oven toen had staan, maar hoe hoog zat jij?

Zonde van je werk zeg, het is best een toestand om deze te bakken.
Tieneke

3

ik kan je geen advies hier in geven heb zelf nog nooit n regenboogtaart gebakken, maar ik vind het zo sneu voor je!

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

4

Hey Tieneke
Bedankt voor jouw reactie.
Oven stond op 180graden. Ik had eerst 8min gedaan maar bij 12min had ik geen beslag meer aan mijn prikker

5

Dank je Smikkelke :)

Ik heb nog wat tijd om een mooi resultaat te krijgen, de taart is pas voor 25/1 nodig.
Mijn groot probleem is...wie gaat dit allemaal opeten? :D

6

Ik gebruik altijd kleurstoffen van de toko en de kleuren worden maar een heel klein beetje feller tijdens het bakken. Dus ik kijk of ik de kleur goed vind tijdens het mengen en dan ga ik het bakken.
Verschil tussen geel en oranje is trouwens iedere keer weer lastig

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present