1 Laatst bewerkt door anouckjewel (25-12-2013 13:39)

Onderwerp: Funcakes bc weer veranderd

Ik wordt er wel een beetje moe van hoor. Jaar geleden de suiker aan het recept toegevoegd en maar een half iur inwerken ipv een uur.
Nu pak ik net een nieuwe zak met plastic verpakking, kijk ik even naar de achterkant, zijn de verhoudingen ineens weer heel anders!
Ineens 150 gram boter op 125 gram mix. En weer zoals vroeger een uur inwerken.
Super onhandig met 250 gr pakjes boter :-(
Kan ik de boel weer gaan zitten omrekenen...

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

2

Re: Funcakes bc weer veranderd

Er is niets veranderd. Er zit maar 5 gram verschil in, dus de verhouding is gewoon nog hetzelfde, alleen de advieshoeveelheid die je in één keer klaar maakt is verminderd.
Je hoeft dus niets om te gaan rekenen maar gewoon aanhouden wat je gewend was.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Funcakes bc weer veranderd

Dat dacht ik ook toen ik de nieuwe verpakking zag, maar na wat gereken bleek dat er inderdaad niks veranderd is aan de verhoudingen ;)

4

Re: Funcakes bc weer veranderd

Oh sorry, hahaha, duh.... Ik heb altijd een pakje boter op de vorig advieshoeveelheid. Maar dat was natuurlijk 200 gram, niet 250. Thanks, dan kan ik het voortaan weer zo doen als ik gewend ben.

ZIt trouwens wel een fout in de vertaling zag ik, bij duits staat voor 20 cc's ipv 12.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Re: Funcakes bc weer veranderd

@Marianne, weet je toevallig waarom de inwerktijd weer op een uur gezet is?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Re: Funcakes bc weer veranderd

Nee, dat weet ik niet eigenlijk. Mijn theorie (maar die heb ik zelf bedacht hoor :P) is dat langer intrekken altijd beter is, zeker bij het afsmeren. En dat ze nu 'op safe' gaan door het op een uur te zetten (omdat er veel ongeduldige mensen bestaan...)  Maar nogmaals: da's mijn eigen theorietje :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: Funcakes bc weer veranderd

Ok, thanks iig

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart