1

Onderwerp: candy molds gezocht

Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar candy molds... of te wel vormen om snoep en drop in te maken. Het ziet er naar uit dat dit in Nederland nogal extreem moeilijk is. Voor chocolade is nog wel iets te vinden maar daar waar hete suikergoed in kan, is mij nog niet gelukt.

Ik had wel vormen gekocht die geschikt zouden zijn volgens de winkel maar die hebben de vaatwasser niet eens overleefd.

Op zich zijn er wel gummy vormen maar die zijn behoorlijk duur en voor maar 1 of twee stuks. Ik zoek een mold waar wel 20-40 snoepjes tegelijk in gemaakt kunnen worden.

Iemand een idee?

2

Re: candy molds gezocht

De rubriek sjablonen is zoals de rubrieksomschrijving aangeeft niet bedoeld voor deze vragen.......

Vragen over waar je iets kan kopen [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

Als antwoord op je vraag: in de webshop worden molds van Wilton verkocht: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … lade-molds

Verder denk ik dat de vaatwasser niet de juiste manier is om deze molds schoon te maken...

3

Re: candy molds gezocht

sorry, een mold vind ik een vorm van sjabloon... leek me dus logisch :)

maare... ik zie daar geen molds die geschikt zijn voor heet suikerwerk. Ik heb begrepen dat candy melts niet hetzelfde is als heet suikerwerk, dus 140°C of heter.
Als een mold 140°C aan kan, moet het een vaatwasser van 65°C ook kunnen hebben, lijkt mij.

4

Re: candy molds gezocht

ehdegroot schreef:

sorry, een mold vind ik een vorm van sjabloon... leek me dus logisch :)

Niet logisch dus...........als je nieuw bent op een forum is het handig om eerst goed te lezen, vooral voordat je een topic begint. Heeft als groot voordeel dat je waarschijnlijk ook eerder antwoord krijgt op de vraag die je stelt.

Ook de titel/omschrijving van je topic kan je helpen sneller een goed antwoord te krijgen.......candy molds vraag je naar, die link heb ik gegeven :)

5

Re: candy molds gezocht

snoep en drop zijn geen decoraties... dus het is niet logisch om het daar te plaatsen...

anyhow, nog steeds zie ik geen molds die wel geschikt zijn voor temperaturen van 140° of meer.

deze komt in de buurt van wat ik zoek, maar dat is dun plastic en hetzelfde als wat ik heb meegekregen en is niet geschikt voor hoge temperaturen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … ld-faceted

6

Re: candy molds gezocht

Deze zijn geschikt voor hogere temperaturen:
*selectie op Deleukstetaartenshop.nl*

Verder heb ik met isomalt in deze molds gewerkt:
Wilton silicone molds

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag