1

Onderwerp: Meptaartje bekleden met slagroom

Ik ga straks een meptaartje maken voor vanmiddag en bekleden met slagroomtoefjes in verschillende kleuren.
Als ik voor een taartvulling slagroom nodig heb, verstevig ik het met klopfix en mascarpone. Maar is dat nu ook nodig of is klopfix genoeg?
En als ik de slagroom wil kleuren kan dat neem ik aan met de kleurstof die ik ook voor het fondant gebruik?

Vanmiddag is het meptaartje pas nodig. Wanneer kan ik deze het beste gaan maken? Als ik het nu doe is misschien de slagroom niet meer lekker. En hoe kan ik het taartje het beste bewaren?

2

Re: Meptaartje bekleden met slagroom

Je kunt hem gerust nu maken hoor, als je er klopvast doorheen doet, blijft de slagroom mooi. Hij moet wel in de koelkast bewaard worden. Ik vind het zelf lekker om mascarpone door de slagroom te doen en het wordt er mooi stevig van. Maar alleen klopvast is ook prima. Je kunt slagroom gewoon kleuren met gel, die je ook voor fondant gebruikt. Alleen chocolade vergt een andere kleurstof, dat is te vet.
Nou, veel succes ermee en vooral wel foto's maken van het gemep he!

Tieneke

3

Re: Meptaartje bekleden met slagroom

Dankjewel voor je berichtje. Anders had ik er wel mascarpone door gedaan maar dat heb ik niet in huis en het is 'maar' voor mijn neefje. Maar als het zo met klopfix kan, doe ik het lekker zo.