1

Onderwerp: Taartdummie

Hoi,

hoe kan je best een taartdummie zelf maken?

Ik dacht al sowieso met een isomoplaat te beginnen (piepschuim), maar met wat bekleed je die dan zodat de taart er veilig op kan? Zilverpapier lijkt me niet echt aangewezen, toch? (ik kan geen taartdummie kopen omdat het een hele grote taart is die ik moet maken.

Alvast bedankt

Re: Taartdummie

Onderop doe je een cakedrum, die bekleedt je met fondant. Dit laat je een paar dagen uitharden.
Daarna bekleed je een dummie met fondant en plaatst hem op de bekleedde cakedrum!
Heb ik zo je vraag een beetje beantwoord?
Groetjes Esther

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

3

Re: Taartdummie

Oeioei, ik heb het helemaal fout uitgelegd, sorry, gebrek aan smaak.
Wel bedankt voor je uitleg.

Ik bedoelde eigenlijk een cakedrum :-) Ik zou een hele grote cakedrum nodig. Maar idd, met rolfondant is wel een idd, alleen gaat dat héél veel fondant vragen:-)

4

Re: Taartdummie

Je kunt een cirkel uit je fondant op de cakedrum snijden, iets kleiner dan de taart die je erop zet. Daar ziet geen mens iets van en je kunt de fondant weer gebruiken. Staat in de boeken van Wendy volgens mij.

Als je zelf een cakedrum moet maken, zou ik kiezen voor MDF (hout). Die kun je zo groot laten zagen als je wilt. Je kunt er plastic folie over doen om te voorkomen dat de taart het hout raakt.

Kun je hier iets mee?

Tieneke