Onderwerp: Peperkoekenhuisje
Ik heb onlangs een peperkoekenhuisje van ikea gekocht.
Maar wat gebruiken jullie om dit huisje stevig aan mekaar te kleven? Ik wil teleurgestelde gezichtjes vermijden!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Peperkoekenhuisje
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb onlangs een peperkoekenhuisje van ikea gekocht.
Maar wat gebruiken jullie om dit huisje stevig aan mekaar te kleven? Ik wil teleurgestelde gezichtjes vermijden!
Ik heb er een gekregen die met karamel aan elkaar was geplakt (niet het snoepje, maar puur de verhitte suiker). Stond letterlijk als een huis
Ik heb het met icing gedaan...
Royal icing werkte vorig jaar prima.
We hebben heel even gewacht na het aan elkaar plakken voor we gingen versieren zodat het al wat droger en steviger was voor er kinderhandjes aan kwamen met versieren. (Tijd bv gebruiken om de snoepjes en andere versiersels klaar te zetten)
Heb er ook ooit eens eentje gehad. In de gebruiksaanwijzing stond aan elkaar plakken met gesmolten suiker. Heb lelijk mijn handen gebrand, dus niet door kinderen laten doen. Het werkte ook nog eens slecht, omdat gesmolten suiker stroperig is, dus moeilijk op de randjes aan te brengen. Als ik het nog eens zou proberen zou ik denk ik royal icing nemen. Is iets minder snel hard, maar als het eenmaal droog is staat het volgens mij prima vast.
Misschien een rare vraag, maarre..... hoe eet je zo iets, of gooien jullie het uiteindelijk weg?
Wij hebben het opgegeten. Elke keer als een van de kinderen er langs liep (of ikzelf) brak er wel een stukje af. Het wordt na verloop van tijd wel slof. Als je hem heel lang voor de show wilt laten staan, zou ik hem na een tijdje weggooien.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Peperkoekenhuisje