1

Onderwerp: Deeg ongaar?

Ik heb vandaag een taartvorm gevuld met cupcake mix en toen ik prikte was hij gaar.
Nog heel even laten zitten en toen eruit gehaald.
Ik wilde de cake gebruiken om de mini cakepop vormpjes van een kerstboom en een sneeuwpop te vullen.

De cake verkruimelt en er een beetje botercreme doorgedaan.
Toen in een vormpje gedrukt, dicht geknepen en toen ik hem eruit wilde halen lipukte dat niet.
Hij zag er ook ongaar uit en plakte niet vast aan de andere helft, op een gegeven moment wel maar ik vond het er maar vies en ongaar uit zien.
Het was ook helemaal slap.

Wat heb ik fout gedaan?
Was de cake toch ongaar?

Hopelijk kan iemand mij helpen!
Groetjes nancy

2

Re: Deeg ongaar?

Je hebt de cake eerst verkruimeld; heb je toen iets gemerkt ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Toen kreeg ik al het idee dat hij niet helemaal gaar was, maar toen ik prikte was hij wel gaar.

4

Wat bedoel je dat hij niet aan de andere helft vast plakte? Bestaat het vormpje uit 2 delen die je per stuk hebt gevuld? Meestal gaat dat ook niet goed. Ik overvul één helft en duw de andere helft er dan overheen.

En het kan natuurlijk ook zo zijn dat je op de plek waar je prikte het net wel gaar was?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Nancypeter schreef:

Toen kreeg ik al het idee dat hij niet helemaal gaar was, maar toen ik prikte was hij wel gaar.

Waardoor kreeg je dat idee ? Jij weet alleen hoe het er uit zag en hoe het heeft aangevoeld.

Maar als jij dat idee toen al had, dan zal het gewoon nog niet helemaal gaar zijn geweest.

Heb je op meerdere plekken geprikt ?

6

Had inderdaad misschien op meerdere plekken moeten prikken.

Ik denk dat ik het woensdag nog een keertje ga proberen en zal dat op meerdere plekken prikken.
Ook zal ik het vormpje aan een kant overvol doen en en dan de 2 kanten tegen elkaar aandrukken.

Het is een mini cupvpcake vorm bij de taartenshop vandaan.
In de vormvast een kerstboom (driehoek) en een sneeuwpop vorm.

Bedankt voor het meedenken.

7

Dat zijn leuke vormpjes, maar je moet dus inderdaad niet 2 helften vullen en dan tegen elkaar aanplakken, dat werkt niet.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Nancypeter schreef:

Had inderdaad misschien op meerdere plekken moeten prikken.

Ik denk dat ik het woensdag nog een keertje ga proberen en zal dat op meerdere plekken prikken.
Ook zal ik het vormpje aan een kant overvol doen en en dan de 2 kanten tegen elkaar aandrukken.

Het is een mini cupvpcake vorm bij de taartenshop vandaan.
In de vormvast een kerstboom (driehoek) en een sneeuwpop vorm.

Bedankt voor het meedenken.

Misschien helpt het ook om het vormpje, na het vullen, in de koelkast wat op te laten stijven ?

9

Ik ga het proberen!

Bedankt Marianne en Astrid!

10

En misschien niet met biscuit doen, maar met (winkel)cake? Dat plakt ook veel meer met een beetje botercreme en is veel steviger.
Succes!

11 Laatst bewerkt door Nancypeter (20-12-2013 07:19)

Ik heb ook geen biscuit gebruikt, maar cupcake mix.
Dit zeiden ze in de taartenshop.

12

o ik heb het verkeerd gelezen, sorry!