1

Onderwerp: los laten van cupcake papiertje

Soms zijn er dingen waar ik echt niks van snap!
Het enige wat me vanaf het begin als enige goed lukte was het bakken van cupcakes.
Eigenlijk gebruik ik altijd de papiertjes van house of Marie.

Maar nu de laatste tijd raken ze los!! Als ze uit de oven komen zien ze er mooi uit en dan laat ik ze nog 5 minuutjes in het blik afkoelen.

Nou in die tijd gebeurt het dan...... niet allemaal gewoon een stuk of wat.

En ik vind dat zo'n lelijk gezicht=)

Hoe kan het nu toch gebeuren als dat eerst nooit gebeurde??

Heeft iemand advies??
Mag er gelukkig nog 100 bakken dus eens moet het goed komen toch??

2

Re: los laten van cupcake papiertje

direct lossen uit de bakvorm
haal altijd alles er gelijk uit en ook altijd hom-papiertjes en ze laten nooit los

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Re: los laten van cupcake papiertje

dank je wel ga het gelijk proberen =)

4

Re: los laten van cupcake papiertje

Ook ik had dat probleem met funmix maar sinds ik de boter bijna laat smelten, beetje zout toevoeg en echt maar 4 minuten op lage snelheid mix gaat het wel goed.
Ook met papiertjes van house of marie.

5

Re: los laten van cupcake papiertje

Dank je wel ga ik ook proberen, dan moet het toch goed komen =)

6

Re: los laten van cupcake papiertje

Ik heb het juist met de papiertjes van HoM

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Re: los laten van cupcake papiertje

Ik gebruik gewoon de papiertjes van dokter Oetker. Dat is het enige soort waarbij het heel weinig gebeurt, maar dan nog af en toe. Bovendien zijn die lekker stevig.
Maar ik ga ook eens proberen om ze gelijk uit het blik te halen :)

8

Re: los laten van cupcake papiertje

Heb de afgelopen week 380 cc gebakken. Met papiertjes van HoM, PME en Wilton en er is er niet één losgelaten.
Beslag doet ook veel volgens mij. Ik heb het recept hier van de site gebruikt (Nigella's).

Voor mijn eigen bruiloft in april heb ik er 600 gebakken met de mix van Koopmans (luchtige cake) maar toen lieten er ook papiertjes los...

Bij mij maakt het ook niet uit of ik de cc even in de vorm laat zitten of ze er direct uithaal... Ze zijn allemaal gelukt!

9

Re: los laten van cupcake papiertje

Hoi seefje,

Mensen kinderen wat een enorme hoeveelheden zeg :)
Ik vond 100 mini cc al zoveel, hoe doe je dat allemaal heb je een super grote oven of zo:D

Maar ik heb alle tips gedaan en het is helemaal goed gekomen, dus ik ben weer blij :Y

ik gebruik altijd funcake mix maar ga misschien nu ook nog eens die luchtige cake proberen:)

Maar nogmaals bedankt voor alle reacties.

10

Re: los laten van cupcake papiertje

Nee, heb juist een kleine oven die ook nog eens niet goed bakt achterin. Achterin brandt alles aan!
Kan maar 10 cc per keer bakken....

Schiet dus echt niet op!

11

Re: los laten van cupcake papiertje

Nou petje af hoor Seefje, ik denk dat je dan heel wat uurtjes voor de oven ligt :D

10 per keer en dan 600 pfffffffffffffffffffff