1

Onderwerp: Hoe doen jullie dat?

Ik bak mijn cupcakes altijd per tray (wilton 12 cupcakes) in de hetelucht oven.
Maar ik moet er nu 48 maken dus wilde ik proberen om twee trays onderelkaar te zetten.
(Een op een rooster en een op de bakplaat)

- Kan dit en moet ik dan de hetelucht of de conventionele oven gebruiken?

Alvast bedankt!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

2

Re: Hoe doen jullie dat?

Hetelucht oven en beide op rooster.

3

Ik heb ook een hetelucht maar wanneer ik twee bakvormen of trays onder elkaar zet wordt de lucht toch nooit zo warm/heet als anders. Bak dus nooit twee bakvormen tegelijk, terwijl dit dus eigenlijk wel moet kunnen met een hetelucht oven

Het kan wel maar je moet op ongeveer op 2/3 van de baktijd de vormen omwisselen om ze gelijktijdig gaar te krijgen. Dus de bovenste onder en de onderste naar boven.
Wat Esther88 zegt kan je ondervangen door de temperatuur 10 a 20 gr hoger te zetten.

Als je zondigt zondig dan lekker

5

Ik heb het vanmiddag geprobeerd maar kwam er al snel achter dat het niet zo ging als ik hoopte dus ik bak ze gewoon per bakvorm!

Bedankt voor jullie reactie's.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

Hier werkt het bakken met 2 lagen ook niet............nu is cc-mix/beslag niet zo luchtig dus het risico op inzakken terwijl het wacht voor je het kan bakken ook niet erg groot.

Ik maak beslag voor meerdere bakrondes (meestal 4) en bak na elkaar............

7

Als ik veel cupcakes moet bakken, bak ik altijd twee lagen tegelijkertijd op hetelucht. Wel op roosters zetten. Gaat altijd prima.