1

Onderwerp: Tremperen

Goedenavond.

Sorry ben nog niet zo lang aan taarten maken vandaar dat ik niet alles erover weet, nu zie ik veel berichten over verschillende onderwerpen maar word er niet wijzer van :(

- wanneer moet ik nu me biscuitdeeg tremperen en hoe maak ik dat?.
- Ik gebruik een springvorm voor taarten maken de 24cm ik heb de biscuitmix van de webshop voor hoeveel personen is dit? in het tabel staat 15 maar dit haal ik er echt niet uit komt dat omdat een taart uit een springvorm iets lager is dan 1 uit een taart pan?.

- Wat vragen jullie voor een standaard taart 24 cm bekleed met marsepein en een figuurtje erop? ik heb een prijs indicatie gemaakt maar heb geen idee wat ik kan vragen hiervoor zag al eerder een tabel staan wat je aan materiaal kwijt ben ik kom op 12,80 met doos en vulling en decoratie van 3 kleuren marsepein maar is dan 22,50 teveel gevraagd?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie reatie's!

2

Re: Tremperen

De tabellen gaan uit van 6 cm hoog. Je moet dus kijken hoe hoog je taart wordt. 24 cm haal ik er echt wel 15 uit, 25 cm staat bij mij voor 18 personen.

Tremperen hoeft niet, kan wel. Dat is gewoon heel persoonlijk.
Trempeerstroop kun je maken door 100 gram suiker op 100 ml water even in te laten koken en dan af te laten koelen.

Wbt de prijzen, daarvoor kun je even bij bakken voor anderen kijken. Daar staan zoveel topics over.
Ik persoonlijk reken ca 2,50 pp, maar dat hangt ook helemaal van je kwaliteit taarten af.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

De springvorm is 6 1/5 hoog plus 2vullingen zeg 7 1/5  ia dat echt voor 15 personen okai ;)
Dacht sat ze op de site van min 8 cm uitgingen ;)

4

Nee, zie het al, ze gaan uit van een bakvormhoogte van 7 cm.
Maar dan nog haal ik er 16 stukken uit.
Bedenk je dat het behoorlijk zwaar valt.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

dus jullie zeggen ook uit een gewone springvorm van 24 cm doorsnee moet 13/15 te doen zijn?