1

Onderwerp: Wie rolt uit op silpat mat of non-stick board?

Heb van mijn lieve mama een leuk sintcadeautje gekregen wat ik zelf mag besteden  :)
Nu zit ik te denken aan een non-stick board, maar vind ze wel duur (ik wi;l dan wel de large).
Nu was ik laatst bij de Hanos en daar zag ik zo'n zelfde soort boards liggen, maar dan zijn het van die horeca snijplanken in verschillende kleuren. Is dat nou hetzelfde materiaal? Prijs maakt niet veel met een non-stick board.

Verder zag ik daar ook de silpat siliconen bakmat. Die schijnt ook geschikt te zijn om op uit te rollen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil echt zonder crisco/suiker oid kunnen uitrollen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

2

Re: Wie rolt uit op silpat mat of non-stick board?

Ik gebruik weer iets anders, the mat.
Ideaal!  Je rolt tussen 2 lagen uit, waardoor je het heel dun uit kunt rollen. Ook is het super makkelijk op de taart te leggen en je fondant droogt niet uit.
Ik wil niets anders meer!
Maar met die andere twee heb ik geen ervaring  :)

3

Re: Wie rolt uit op silpat mat of non-stick board?

Ik heb een groot non-stick board. En het werkt super. Ze zijn inderdaad duur, maar ik zou hem zeker aanraden. Je rolt er gewoon je marsepein of fondant op uit en het blijft niet plakken. Ik heb hem nu al een paar jaar en het is nog steeds een super ding

4

Re: Wie rolt uit op silpat mat of non-stick board?

Groene non-stick board.... voor mij onmisbaar!
Ook ideaal om koekjesdeeg op uit te rollen.
Ik gebruik het board al jaren, hij is zijn geld zeker waard.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Re: Wie rolt uit op silpat mat of non-stick board?

Bij de Hanos hebben ze bij de bakafdeling (bij de bakblikken enz) ook groen nonstick matten. Ideaal !!

6

Re: Wie rolt uit op silpat mat of non-stick board?

Sayang, weet je toevallig wat die kosten en hoe groot ze ongeveer zijn?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Re: Wie rolt uit op silpat mat of non-stick board?

Boska schreef:

Groene non-stick board.... voor mij onmisbaar!
Ook ideaal om koekjesdeeg op uit te rollen.
Ik gebruik het board al jaren, hij is zijn geld zeker waard.

Halleluja, ik ben exact deze mening toegedaan!

Ik zou niet meer zonder mijn grote groene non-stick board kunnen (en willen)! Wát een geweldig ding.... Ik heb ook een Silpat mat (groot) maar dat is niet te vergelijken hiermee..... het appels/peren idee ;)

8

Re: Wie rolt uit op silpat mat of non-stick board?

Loes-w schreef:

Ik gebruik weer iets anders, the mat.
Ideaal!  Je rolt tussen 2 lagen uit, waardoor je het heel dun uit kunt rollen. Ook is het super makkelijk op de taart te leggen en je fondant droogt niet uit.
Ik wil niets anders meer!
Maar met die andere twee heb ik geen ervaring  :)


Ik werk hier ook mee, en ben er heeeeel blij mee. Bijkomend voordeel van deze mat vind ik dat er ook geen pluisjes oid op het fondant komen. Zeker bij de witte fondant zie je dat anders heel snel. Nu blijft alle fondant schoon en veilig opgeborgen tussen de mat. Geen crisco, maizena of wat dan ook nodig!
Ik zou ook geen andere meer willen!
EN ook ik heb met de anderen geen ervaring.

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!