1

Onderwerp: Ganache met sojaroom

Ik mag een lactosevrije taart maken voorhet week-end.
het kapsel heb ik inmiddels klaar liggen, maar nu wilde ik de taart vullen met
kersenjam en ganache....
Maar die ganache meot dus met sojaroom gemaakt worden. Sojaroom word niet stijf staat op het pakje, maar gemengd met chocola word het allicht wat dikker dus daar maak ik me niet zo druk om.
Maar nu vroeg ik me af of iemand weet ols ik de taart overgiet met deze ganache
of ik hem dan toch nog kan bekleden met marsepein...........

Weet iemand dat toevallig ????

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Ganache met sojaroom

Misschien heb je hier iets aan: link
Als je een stukje naar beneden scrollt zie je dat Tries ganache heeft gemaakt met sojaroom en daar overheen fondant heeft gebruikt. Dus het lijkt mij dat dit ook kan met mersepein ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

Er is plantaardige slagroom van blue band te koop bij de groothandel, in elk geval hanos. Maar dan moet je wel een pas hebben en ik weet niet of je daar wat aan hebt.
Het heet blue band professioneel en je verwerkt het exact als slagroom maar het is volledig plantaardig.

4

ik heb onlangs de room van soyatoo gebruikt, was perfect op te kloppen hoor, werd heel stevig. denk er wel om dat je pure chocolade gebruikt? en goed je pak chocolade nalezen of er geen lactose of melkpoeder of zo in zit?
ik ben echt geschrokken van hoeveel producten er melk bevatten...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5 Laatst bewerkt door koemelkvrij-taartje (03-04-2008 22:44)

Baukje schreef:

Er is plantaardige slagroom van blue band te koop bij de groothandel, in elk geval hanos. Maar dan moet je wel een pas hebben en ik weet niet of je daar wat aan hebt.
Het heet blue band professioneel en je verwerkt het exact als slagroom maar het is volledig plantaardig.

Hier zit naar mijn weten wel melkpoeder of andere koemelkproducten in.
Net zoals de plantaardige spuitslagroom die in de supermarkt te vinden is.. (campina, plantaardige topping)

Ganache kun je trouwens prima maken met sojaroom. Voor opgeklopte ganache zou ik soyatoo gebruiken.

Voor iemand die alleen lactose vrij (en dus niet koemelkvrij!!) nodig heeft zou je ook de slagroom van MinusL kunnen kopen, verkrijgbaar bij oa AH en Jumbo. Dat is gewone slagroom maar dan lactose vrij gemaakt, en verwerkt dus ook net zoals gewone slagroom.

6

Iedereen heel erg bedankt !!!!
Ik ga ermee aan de slag en het resultaat volgt  !!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vraag me alleen af of het voor dit weekend doorgaat, want de geefster is gisteren in het ziekenhuis opgenomen met een blindedarmontsteking........dus ik heb geen idee of ze nog feest vieren dit week-end.....

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.