1

Onderwerp: Mickey mouse clubhuis taart

Hallo allemaal,

Heb de zoekfunctie al gebruikt maar nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Ik ga een mickey mouse clubhuis taart maken. De basis word een ronde hoge taart van 20 cm. Daarboven wil ik een bol plaatsen met de wilton sports ball pan. Deze moet ik natuurlijk stutten. Alleen zit ik even in dubio hoe. Zat al te denken ipv douwels een pvc buisje te gebruiken en daarop het hoofd (de bal) te plaatsen en het pvc buisje te bekleden met zwarte fondant. Komt ook overeen met het "echte" clubhuis.

Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe heb jij het hoofd gestut? Ik ga biscuit gebruiken voor de bol.

Hoor graag jullie ervaringen en tips!

Groetjes Vera

2

Re: Mickey mouse clubhuis taart

Helemaal niemand een tip of idee?

3

Re: Mickey mouse clubhuis taart

http://eastforkids.com/eastforkids/images/user/data/13039-Disney_Figure_Bank_Mickey_Mouse_Clubhouse_20_cm.jpg

Dit is het idee toch?
Maar hoe zorg je dan dat die bol niet over de pvc buis zakt... Met een gewone ronde taart kun je dat nog wel doen met een board of drum, maar bij dit? Geen idee...

Ik denk eerlijk gezegd dat bij de meeste taarten waar het hoofd niet rechtstreeks op het huis rust, het hoofd een dummy is. Alleen al vanwege het gewicht.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Re: Mickey mouse clubhuis taart

Een paar jaar terug heb ik ook een keer zo´n taart gemaakt. Ik heb toen de zwart bal er gelijk op gedaan. De buis er dus niet tussen gemaakt, omdat ik bang was dat dat niet goed bleef zitten.

Mijn taart staat op mijn site bij stapeltaarten, bijna helemaal achteraan.
Alles was ook gemaakt van biscuit.

5

Re: Mickey mouse clubhuis taart

Ik zou de bal (hoofd) inderdaad van piepschuim maken, en de 'nek' van een beklede Wilton dowel ipv een pvc buis. Ik heb in het begin ook uitgerold met een pvc buis (ideaal  ;) ) maar zou het niet (langdurig?) in een taart zetten.

6

Re: Mickey mouse clubhuis taart

Dank voor jullie tips! Ik ga zeker even kijken bij Mirie.

Wilde op de PVC een plateau maken (kleintje) en de bol erop zetten bij  aanvang. Pff lastig projectje dus!