1 Laatst bewerkt door claartje79 (30-11-2013 20:59)

Onderwerp: [feedback] pinguin puzzelplaatje

na een groot gevecht met de niet uitrolbare fondant, is het toch enigszins gelukt om voor een eerste keer een puzzelplaatje in elkaar te zetten. op de foto lijkt het alsof er een enorme afdruk of zo in het fondant zit, maar dit viel in het echt niet op, dit zag ik ook pas op de foto.

wat ik zelf voor verbetering vatbaar vind:
*niet straks gesneden, ik las dat velen daar hobbymesjes voor gebruiken.
*stukjes puzzel liggen 'naast' elkaar, ze lopen niet echt mooi in elkaar over. met fondant zou ik niet weten hoe het anders zou moeten (het lukte me niet om een laagje uit te dunnen en er zeg maar een volgend stukje over heen te leggen), misschien de volgende keer marsepein gebruiken.
*de onderste rand van de taart is niet zo mooi strak. ook een hobbymesje en anders een afwerkende rand gebruiken. ik wilde nog een parel mold aanschaffen, maar kon deze op korte termijn helaas niet meer krijgen.
*de taart staat wat bol aan de zijkanten. nog geen idee wat ik hieraan ga veranderen  :/

de taart is gemaakt van chocoladebiscuit gevuld met perenbavaroise met verse peren en afgesmeerd met kaneel-botercreme. een verrukkelijke combinatie.

het is mijn derde taart. de vorige twee zijn inmiddels al weer twee haar geleden gemaakt.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/559843_376442399156954_1365572212_n.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1483185_376442432490284_377063636_n.jpg

2

Re: [feedback] pinguin puzzelplaatje

Erg leuk geworden. Goed gepuzzeld en de witte pinguin aan de rand ziet er erg leuk uit zo.

3

Leuk hoor, goed gelukt toch! Dat dunner maken aan de randjes kan je denk ik het makkelijkst met een ball-tool doen en volgens mij kan je het juist beter met fondant doen als met marsepein. Weet ik niet hoor, heb nog nooit puzzelplaatjes gemaakt maar fondant verwerkt toch wat beter. (Hoewel ik zelf meer van marsepein hou  :D ). Zo'n pearl mold vind ik ook wel mooi maar ik lees ook dat dat best een lastig ding is in het begin. Wat je ook kan doen is twee dunne sliertjes uitrollen en die in elkaar draaien als een soort kabeltouw. Staat ook heel leuk als afwerking.

4

Ik vind hem ook goed gelukt, ik heb zelf ook moeite met dat uitdunnen en over elkaar heen leggen. Toch eens de tip opvolgen van Maria1000 met de bal tool. Verder niet te streng zijn voor jezelf.. jij ziet dat maar degene die hem krijgt niet!  :Y