1

Onderwerp: Speculaaskruiden gebruiken

Hallo allemaal,

Met Sinterklaas wil ik een pietentaart maken. Ik heb al een leuk ontwerp, dus het bekleden gaat goed komen.
Nu twijfel ik over de binnenkant. Normaal gesproken maak ik een biscuit met een laag vanille botercrème en een laag jam. Ook een chocoladebiscuit heb ik onder de knie.
In het kader van Sinterklaas had ik een idee om een biscuit te maken met een speculaascrème, maar ik kan nergens een recept vinden.

Heeft iemand een recept voor speculaascrème? En wat past dan beter een basisbiscuit of een chocoladebiscuit?
Of kan ik het speculaas accent beter in het biscuit verwerken en de crème neutraal houden?

Zoveel mogelijkheden!!  :rolleyes:

Wat zijn jullie ervaring / advies?

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door lady-vall (30-11-2013 19:55)

Re: Speculaaskruiden gebruiken

Je kunt ook speculoos pasta gebruiken met een laagje schuddebuikjes erop. Of pepernoten verkruimelen of speculaasjes. En die door de slagroom doen net zoals bij bijvoorbeeld bokkepootjes ( zie bij recepten -vullingen) Je hebt vast ook de smaakstof speculaas. Ik zou het in de vulling doen, biscuit kan zowel basis als chocola  :)  allebei lekker! Succes!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Bedankt voor je reactie!
Dat is ook een goeie! Gewone botercrème met schuddebuikjes!

Ik ga er mee aan de slag!

4

Ik heb toevallig net mbc met verkruimelde speculaas erdoor gemaakt. Heel simpel. Smaakt heerlijk!

5

ik doe van alles.

bc maken en dan koekkruiden erdoor
verkruimelde pepernoten erdoor of verkruimelde chocolade pepernoten . Je kan t zo gek niet bedenken .. of het gaat door de creme heen:)

6

De mogelijkheden zijn dus eindeloos! Ik ga gewoon wat lekkers proberen. :Y

Doen jullie dan naast de botercrème ook de gebruikelijke laag jam/fruit?