1

Onderwerp: Hoeveel zouden jullie maken? (3 kleuren ganache taart)

Vrijdag wil ik dit taartje maken:

http://www.youtube.com/watch?v=--1GL5dLrYI

Maar dan met pure, melk en witte choco ganache.

Hoeveel ganache zouden jullie maken voor een taartje van 15 cm?

Alvast bedankt!

2

Re: Hoeveel zouden jullie maken? (3 kleuren ganache taart)

Ik zou niet graag halverwege zonder willen zitten, dus ik zou minimaal 200gr ganache per kleur doen, ( en voor de zekerheid denk ik zelfs 300 gr, maar dan heb je wel zeker over)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: Hoeveel zouden jullie maken? (3 kleuren ganache taart)

Dank je wel, Adrienne. :)

(bij het zien van je naam was ik meteen benieuwd hoe het nu op Cyprus is...)

4

Re: Hoeveel zouden jullie maken? (3 kleuren ganache taart)

:) Da's lief :) Tja, 't is bij jullie natuurlijk helemaal uit het nieuws, maar het is hier niet best :( Hoge werkloosheid, erg veel onzekerheid nog. Ben zelf vorig jaar m'n baan kwijtgeraakt, en mijn man werkt bij een semi-overheidsbedrijf dat op de rol staat om verkocht te worden, en  daarna is ook van alles onzeker....

Maar.... ik ben me er heel wel van bewust dat we hierin niet uniek zijn! Ik volg de nederlandse media op de voet, en ik weet heel goed dat het daar ook erg is!

En ik kan niet ontkennen dat op een houtje bijten prettiger is met een lekker zonnetje erbij dan in de stromende regen! ;)
Er is hier een erg grote gemeenschapszin, dus familie en vrienden zorgen goed voor elkaar, maar van de staat is momenteel niks te verwachten. Wat ik erg eng vind is het opkomend racisme, dat net als in Griekenland z'n lelijke kop nu boven water steekt en in alle openheid zich toont :(

Dus daar, misschien meer dan je wilde weten op de vroege morgen, maar voor mij wel prettig om het eens onder woorden te brengen ;)  :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Re: Hoeveel zouden jullie maken? (3 kleuren ganache taart)

Leuk taartje zeg! Wil ik ook wel een keer maken. Leuk idee om het met ganache te doen.

Re: Hoeveel zouden jullie maken? (3 kleuren ganache taart)

Nou, sterkte Adrienne!

Geen probleem hoor, dat je je ei  ;) even kwijt wilde. Raar eigenlijk dat het zo snel weer uit het nieuws is hier.

Re: Hoeveel zouden jullie maken? (3 kleuren ganache taart)

Dit is hem geworden:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127524091