1

Onderwerp: Recept voor kniepertjestaart gevraagd

Hallo allemaal,

Ik ben op mijn werk gevraagd een bijdrage te leveren aan het personeelsblad. Er is een recept gevraagd voor een typische eindejaarstaart.

Bij oudjaar denk ik meteen aan kniepertjes. Het lijkt me daarom leuk om een recept voor kniepertjestaart de bedenken.

Voor de vulling denk ik aan een romige vulling met slagroom, verkruimelde kniepertjes en chocolade of advocaat.

Nou ben ik aan het dubben over de bodem. Ik kan een biscuitbodem maken, maar ik wil graag een krokante bodem. Denken jullie dat het mogelijk is een bodem te maken van kniepertjes? Dat ik ze verkruimel en meng met boter?

Als jullie andere ideeën hebben die bijdragen aan het recept hoor ik ze ook graag.

Groeten Jeanine

Life takes you to unexpected places, love brings you home

2

Re: Recept voor kniepertjestaart gevraagd

Wanneer je kniepertjes met boter gaat mengen worden ze zacht vooral als het langer staat.
Er is wel een recept van een taart met gewoon platte kniepertjes, een kniepertje ,vulling en dan weer een kniepertje en zo doorgaan tot je een taart hebt, dan de bovenkant versieren met slagroom en vruchten  of iets anders, maar die wordt ook zacht als hij lang staat.
Dat betekent dus maken en meteen opeten.

3

Ik zou een naturel biscuit gebruiken misschien met een extra laag kniepertjes?

4

Bedankt voor jullie reacties.

karla59 schreef:

Wanneer je kniepertjes met boter gaat mengen worden ze zacht vooral als het langer staat.

Wat is lang? Als ik het vandaag maak, kan ik het dan morgen nog serveren of valt de bodem dan al uit elkaar?

karla59 schreef:

Er is wel een recept van een taart met gewoon platte kniepertjes, een kniepertje ,vulling en dan weer een kniepertje en zo doorgaan tot je een taart hebt, dan de bovenkant versieren met slagroom en vruchten  of iets anders.

Hier heb ik wel aan gedacht, maar ik wil eigenlijk met een 'echte' taart komen. Heb je deze wel eens gemaakt? Ik kan me voorstellen dat als je hem net gemaakt hebt hij lastig te snijden is? Hoe doe jij dit?

Vera12345 schreef:

Ik zou een naturel biscuit gebruiken misschien met een extra laag kniepertjes?

Bedoel je extra kniepertjes in de vulling? Ik heb zelf het idee dat bij de smaak een krokant bodem hoort. Vraag me niet waarom  :/

Misschien moet ik gewoon eens wat gaan proberen met jullie tips. Het personeelsblad moet nog voor de kerst uitkomen, dus dat wordt veel taart eten  :D

Tips zijn natuurlijk nog steeds welkom!

Life takes you to unexpected places, love brings you home

5

Kun je geen kniepertjes rechtop langs de zijkant van de taart zetten? Op de manier dat je weleens kitkats ziet. Dan zijn ze gwel oed zichtbaar en, als je afsmeert met ganache, worden ze niet zo zacht.

Tieneke