1 Laatst bewerkt door Maria1000 (25-11-2013 23:28)

Onderwerp: [FEEDBACK] Sinaasappeltaartje

Alweer een tijdje geleden had ik een lussenstrik gemaakt en biscuit gebakken - vanavond eindelijk een taartje van gemaakt. We hebben er meteen maar een stukje van opgegeten.  :9

De strik is van marsepein, ik ben wel tevreden hoe die is geworden en als je het maar goed genoeg laat drogen blijft ie ook nog in model.  :lol: (En nog steeds lekker.)

Het was een kapsel met gepureerde gekruide sinaasappel en gevuld met 2 laagjes MBC met citroen en basilicum. Hij is heel erg lekker - wel zoet. Helaas vond ik het niet zo strak afsmeren als gewone BC, is dat altijd zo met MBC? (Hoewel die bobbels die je op de foto ziet, vallen in het echt niet op hoor.) Nou komt ie hè, bedankt voor het kijken.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OK7QR4H4.jpg

2

Re: [FEEDBACK] Sinaasappeltaartje

Leuke taart en een goeie strik en hij klinkt ook erg lekker! Citroen met basilicum, lekker fris!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik vind hem geslaagd. Hoe doe je dat met die sinasappel door je beslag???

Tieneke

4

Dank jullie wel.  :)

Tieneke, ik doe gewoon in plaats van suiker gepureerde sinaasappels (eerst uurtje zacht koken in suikerwater met kruiden). Wordt ie wel iets vochtiger dus iets langer in de oven. Waarschijnlijk kan je ook wel gewoon marmelade gebruiken ipv suiker.

5

Mmmmm.... wat een goed idee zeg. En dan gewoon door je biscuitmengsel? Gaat het dan nog wel rijzen? Of maak je het van cake? Iets vochtiger is juist lekker! Biscuit wordt vaak zo droog.

En over de bobbels in je MBC nog trouwens. Heb je je je afgesmeerde biscuit een half uurtje in de koelkast gezet? Daarna kun je hem goed strak trekken met een warm paletmes. Ik zet hem dan nogeens een half uurtje in de koelkast en sla dan pas aan het bekleden. Dan is het goed koud en dus ook hard geworden.

Tieneke

6

Het rijst wel een beetje minder maar het rijst nog steeds. Ik klop eerst m'n eieren en voeg dan geleidelijk m'n zoetstof toe (gepureerde sinaasappel in dit geval) en daarna m'n bloem in delen erbij.

Ik had het wel in de koelkast gezet tussendoor maar ik heb denk ik een beetje te veel suikerstroop door m'n eiwit gemengd. Daardoor is het iets te nat gebleven. De marsepein begon vandaag ook een beetje te smelten aan de binnenkant. Geen MBC meer voor mij om af te smeren. Ik gebruik wel gewone BC, dat snap ik tenminste. :D

7

Ik kan zelf ook niet zoveel met MBC. Ik heb het snel in de schift zitten en krijg het ook niet dik genoeg. Laatst klopte ik er wat bruine chocopasta doorheen om te kunnen vullen en toen was het ineens perfect, de schift eruit en dik genoeg. Dus wellicht met wat witte chocopasta zodat het toch licht van kleur blijft. Het smaakt wel lekkerder dan gewone BC.

Bedankt voor je recept, ik vind het echt een heel goed idee, vooral in deze sinterklaastijd.

Tieneke

8

Ja, ik vind het ook lekkerder. En bij mij schift het ook snel. Wel een idee om een keer chocopasta erdoor te proberen. Of dulce de leche.  :9 Of ganache!

Graag gedaan.  :)