1

Onderwerp: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

ik heb gisteren voor het eerst chocolade genache gamaakt.

600g melk chocola
600ml slagroom tegen de kook aan gebracht (nog niet kokent) toen over de chocolade gegoten en chocolade er in opgelost. toen af laten koelen en in de koelkast gezet.

wat heb ik fout gedaan? hij is niet stijf geworden. en ik moet er rozen mee gaan spuiten en vullen maar dat lukt nu natuurlijk niet.

moet ik het nu gaan mixen/opkloppen zo dat het dik word? (stond niet in het rescept)

graag snel de tip want vandaag komt de visite! :)

2

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

Bij melkchocolade is de verhouding 1:2, dus 600gram slagroom, 1200 gram melkchocolade. Bij pure chocolade is hij wél 1:1.

Het lijkt er dus op dat je te weinig chocolade hebt gebruikt.

Heel veel succes!

3

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

Ook bij spoed is het niet de bedoeling om in 2 rubrieken je vraag te stellen :)
De andere ga ik even verwijderen.
Meer advies dan dat Annick geeft kan ik je helaas niet geven.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

en kan ik het nu nog oplossen? toch misschien mixen of verwarmen en nog meer chocolade toevoegen?

5

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

en kan ik het nu nog oplossen? toch misschien mixen of verwarmen en nog meer chocolade toevoegen?

6

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

annick67 schreef:

Bij melkchocolade is de verhouding 1:2, dus 600gram slagroom, 1200 gram melkchocolade. Bij pure chocolade is hij wél 1:1.

Het lijkt er dus op dat je te weinig chocolade hebt gebruikt.

Heel veel succes!

hoe kan ik het nu oplossen? chocolade verwarmen er er door roeren of de genache opwarmen en extra chocolade er door? of opkloppen met de mixer?

7

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

Ik gebruik deze verhouding chocolade/slagroom opgeklopt om toeven te spuiten en die blijven altijd mooi. Maar of het ook houdt voor rozen weet ik niet.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

8

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

Ik doe ook altijd de 1:1, klopfix erdoor en romig kloppen (moet de ganache wel echt goed koud zijn). Dan kan ik er mooie toeven van spuiten.

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

Als je de ganache weer au bain marie oplost en er 1 deel vloeibare chocolade couverture door mengt en de ganache tempereert tot 29 a 30 gr an kan je er direct rozen van maken.

Ganache 1 :  1 is eigenlijk alleen om er taarten mee te overgieten.

Als je zondigt zondig dan lekker

10

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

lang delftje schreef:

Als je de ganache weer au bain marie oplost en er 1 deel vloeibare chocolade couverture door mengt en de ganache tempereert tot 29 a 30 gr an kan je er direct rozen van maken.

Ganache 1 :  1 is eigenlijk alleen om er taarten mee te overgieten.

  Ik ben nog niet zo lang bezig met bakken, maar wat wil 1:1 zeggen. Is dat hetzelfde gewicht aan room en chocolade.
Groetjes

11

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

ja

Als je zondigt zondig dan lekker

12

Re: help!! chocolade genache is niet op gestijft!!

Ik heb hem die zelfde ochtend met de mixer stijf geklopt. en het is een prachtige genache geworden maar wat raaar dat het niet in mijn recept stond!!

nou met die nieuwe site krijg ik het niet voor elkaar er een foto in te plaatsen maar hier is een link :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid … mp;theater